کشف درمان قطعی روماتیسم مفصلی

پژوهش های جدید انجام شده در راه درمان بیماری روماتیسم مفصلی و ورم مفاصل ، پزشکان را به درمان قطعی این بیماری امیدوار کرده است . در این پژوهش ها ، محققان موفق به کشف نوعی خاص از سلول ها شدند که موجب غیر فعال شدن روماتیسم مفصلی می شود . این سلول ها Immature myeloid cells نام دارند که به اختصار M-MDSCs خوانده می شوند .

در آزمایش های انجام شده در این تحقیقات که روی مفاصل معیوب و مبتلا به روماتیسم مفصلی موش ها انجام گرفت ، مشخص شد که این سلول ها از رشد و گسترش سلول های تی (T cells ) ، سلول های بی (B cells ) و سایر آنتی بادی ها و پادتن ها در محل مفاصل مبتلا به روماتیسم جلوگیری می کند .

در این آزمایش ها ، نشانه های بیماری ورم مفاصل در موش ها پس از استفاده از این دارو ، به نسبت قابل توجهی کاهش یافتند .

دکتر پنگ لیو Peng Liu از پژوهشگران عضو این تیم تحقیقاتی در ارتباط با کشفیات این پژوهش ها گفت : " ما امیدواریم این مطالعات بتواند پزشکان را به درک بهتر ظرفیت سلول های MDSCs قادر کرده و منجر به ایجاد روش درمانی بر پایه سلول در بیماری های خود ایمنی autoimmune شود . "

از سوی دیگر دکتر جان وری John Wherry که از دیگر پژوهشگران این تیم به شمار می رود در مورد این روش درمانی گفت : " درمان های مبتنی بر روش سلولی که بر پایه سلول های ایمنی بدن شکل می گیرد ، انقلابی بزرگ در درمان بالینی بیماری هایی مانند سرطان است . در این روش عموما از سلول های تی (T cells ) استفاده می شود . این تحقیقات جدید تنها منجر به کشف روش درمانی قابل استفاده بر پایه سلول های M-MDSCs نیست ، بلکه این روش درمانی ، اثباتی برای تاثیر گذار بودن روش های درمان مبتنی بر سلول ها در بیماری های خود ایمنی autoimmune محسوب می شود . "

در خاتمه لازم به توضیح است که شرح کامل این تحقیقات و آزمایش های انجام شده ، در آخرین شماره مجله Journal of Leukocyte Biology منتشر شده است .