کلید آینده دردست حوزه آی تی است

دکتر حسین محمد پورزرندی در ادامه  افزود: به نظر اینگونه کنفرانس ها باید بیشتر برگزار شود تادر این راستا فرهنگ‌سازی صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد:اگر یک دهم از هزینه هایی که برای ساخت پل و جاده و ….کرده ایم به حوزه آی تی اختصاص می دادیم امروز می توانستیم به بحث شهرهای هوشمند بهتر بپردازیم و مردم جز برای تفریح ،تحصیل و کار  به همه کارهایشان مثل کارهای بانکی در منزل رسیدگی می‌کردند.

پورزرندی افزود: بانک شهر در نظام بانکداری الکترونیکی تحول عظیمی را ایجاد کرده است و زیرساختها و نرم افزارهایی که نیاز بوده را تامین کرده است.زیرا در نظام بانکداری نسل امروز وآینده دنبال بانکداری سنتی نیست و باید از شعب فیزیکی به سمت بخش های آی تی محور برویم.

مدیر عامل این بانک عنوان کرد: واقعیت امروز و نیاز جامعه آینده آی تی محور بودن است و اینگونه همایشها می تواند زمینه را برای این حوزه ایجاد کند.

وی در خصوص اینکه چرا باوجود اینکه بانک ها بنگاه های زودبازده هستند روی چنین همایش هایی سرمایه گذاری کرده‌اند ،خاطرنشان کرد: اگر قرار است سودی باشد و این سود در آینده نیز وجود داشته باشد باید نگاهمان را وسیع تر کنیم یعنی بدانیم بانکداری سنتی دیگر پاسخگوی نیاز نسل آینده نیست و به اصطلاح قفل های امروزی را نمیتوان با کلیدهای قدیمی بازکرد و کلید آینده دردست حوزه آی تی است و امروز این وظیفه ماست که ازآنها حمایت کنیم.

پورزرندی در پاسخ به اینکه چند پله با بانکداری دنیا فاصله داریم ،گفت: مدیرعامل بانک های اروپایی مانند بانک اتریش با 200سال سابقه و 200میلیارد یوروسرمایه  وقتی به ایران آمدند و بانکداری مجازی مارا دیدن گفتند ما باید فکر شما ایرانی ها را در بسیاری موارد بدزدیم زیر با شرایط تحریم ها توانسته اید پیشرفت های زیادی کنید و سیستم بانکی که در کل ایران جاری است در اروپا دوسال است که فعال شده است وبنابراین می توان گفت با دنیا فاصله چندانی نداریم.

 

 

 

گزارش : فرگل غفاری

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا