گزارش تصویری از پل هرتلند

پل هرتلند بر روی رودخانه سنت جان ساخته شده و دو منطقه هرتلند و سامویل را در کانادا به هم متصل می کند.  چارچوب اصلی این پل از هفت پایه و خرپای کوچک تشکیل شده است که در زمان اتصال شش ستون و یا پایه را برای پل به وجود می آورد .

این پل  در سال 1901 میلادی به وسیله شرکت پل هرتلند طراحی و ساخته شد و هزینه آن توسط راهداری تقبل شد که در سال 1906 میلادی توسط دولت ایالتی خریداری شد . لازم به توضیح است که  پل هرتلند از ابتدا سرپوشیده ساخته نشده بود  و در یک حادثه آتش سوزی در سال 1907 میلادی بخشی از این پل به همراه خانه راهداری نزدیک آن سوخت.  پس از آن نیز یکبار در سال 1920 دو تا از پایه های این پل در اثر حادثه آتش سوزی1907  و گذشت زمان و رسیدگی نکردن به آن فروریخت.

در این زمان دولت ایالتی اقدام به بازسازی و تعمیر این پل کرد و در همان زمان نیز برای آن سقفی ساخته شده و به این ترتیب ، پل مورد نظر سرپوشیده شد .  پس از دو سال  و در سال 1922 میلادی این پل دوباره گشایش یافت و دو منطقه را به هم ارتباط بخشید.  برای جلوگیری از سانحه دوباره آتش سوزی بدنه پایه های چوبی پل را با بتن پوشاندند.

در سال 1945 میلادی بخشی را برای پیاده روی به این اضافه کردند .  در سال 1980 این پل را به عنوان مکانی تاریخی در کشور کانادا به ثبت رسید.

دوباره در سال 1982 این پل بسته اعلام شد و رفت و آمد از روی آن متوقف گردید، اینبار یک ماشین با سرعت به تیرهای فولادی پل اصابت کرده و باعث شد که بخشی از پل فرو بریزد . پس از بازسازی دوباره، پل در فوریه سال 1983 میلادی گشوده شد. یکبار دیگر و در زمستان سال 2007  پل چایه میانی پل شکاف برداشت و برای تعمیر آن از رفت و آمد بر روی پل جلوگیری به عمل آمد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا