یادگیری آسان‌ تر ریاضی با استفاده از انگشتان

ریاضیات بیش تر اوقات برای کودکان درسی بسیار سخت و وحشت آور است؛ اما مطالعه ای که به تازگی در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که دانش آموزانی که با استفاده از انگشتان خود به حل مسائل ریاضی می پردازند، اصولا آنها را سریع تر و راحت تر انجام می دهند.

بر اساس محققان، دانش آموزانی که برای حل مسائل ریاضی از دست خود استفاده می کنند و به طور همزمان به خواندن مواد حساب و هندسه مسئله می پردازند، قادرند تا این وظایف را سریع تر و صحیح تر از کسانی از این روش استفاده نمی کنند به اتمام برسانند.

پائول جینز (Paul Ginns)، از دانشگاه سیدنی، در این باره بیان کرد که: «یافته های ما شامل طیف وسیعی از مفاهیم برای دانش آموزان و معلمان است. آنها نشان دادند که یادگیری ریاضی کودکان اگر با ساختار های حل مسئله با استفاده از انگشتان دست همراه شود می تواند پیشرفت قابل ملاحظه ای در این زمینه ایجاد کند. ما بر این باوریم که این اثرات باید در کلاس های درس و دروسی به غیر از ریاضی مورد استفاده قرار گیرد. با این حال تحقیقات بیش تری در این زمینه نیاز است.»

این تحقیق که شامل 275 دانش آموز 9 تا 13 ساله بود دریافت که ردیابی عناصر مسائل ریاضی چگونگی درک و حل مسائل هندسه و جبر را در آنها بهبود می بخشد.

جینز در این باره بیان کرد که: «معلمان در سطح کلاسی می توانند با یاد دادن و ارائه ساختارهایی درباره حل مسائل با استفاده از انگشتان به دانش آموزان در حل مسائل کتاب به آنها کمک کنند.»

منبع: financialexpress