نخستین عمل جراحی پیوند لگن مصنوعی

پزشکان ایتالیائی روز جهارشنبه موفق شدند برای نخستین بار عمل جراحی پیوند لگن مصنوعی را انجام دهند . این عمل جراحی برای نخستین بار در تاریخ علم پزشکی انجام می شود . گفتنی است لگن خاصره مورد استفاده قرار گرفته در این عمل جراحی ، از جنس تیتانیوم ساخته شده بود .

در این عمل جراحی ، تیم پزشکان ایتالیائی موفق شدند این لگن مصنوعی را به بدن یک بیمار هجده ساله که به سرطان استخوان مبتلا است و به همین دلیل بخش های گسترده ای از لگن وی دچار آسیب دیدگی شدیدی شده بود ، پیوند بزنند .

بر اساس گزارش منابع پزشکی ، این عمل جراحی بسیار دشوار و پیچیده بوده و به مدت دوازده ساعت به طول انجامید . پزشکان در این جراحی پیچیده بخش های آسیب دیده استخوان نیمی از لگن خاصره و بخش ران فرد بیمار را از بدن وی خارج کرده و به جای آن از لگن و استخوان مصنوعی که دقیقا مشابه و مانند نوع طبیعی موجود در بدن وی بود ، استفاده کردند . گفتنی است این لگن خاصره مصنوعی توسط یک شرکت آمریکائی بر اساس ابعاد و اندازه گیری پزشکان ایتالیائی ساخته و به ایتالیا فرستاده شده بود .

بر اساس گزارش سازندگان این لگن مصنوعی ، در ساخت آن از دو فلز تیتانیوم و تانتالیوم tantalum استفاده شده بود . این فلزات قابلیت تطبیق پذیری با بدن انسان را داشته و امکان انضمام آن ها به استخوان وجود دارد .

در خاتمه باید خاطر نشان کرد که بیمار فوق در سال گذشته ، شانزده دوره شیمی درمانی را پشت سر گذاشته بود و روز چهارشنبه گذشته جهت آماده شدن برای عمل جراحی پیوند استخوان لگن به بخش مراقبت های ویژه بیمارستان CTO در شهر تورین – واحد غده شناسی –  منتقل شده بود . عمل جراحی این بیمار موفقیت آمیز گزارش شده و شرایط عمومی  وی رضایت بخش است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا