مشاهده گستردگی امواج رادیویی در دنیای اطراف ما

به صورت بدیهی انسان امروزی به سوی حرکت و جا به جایی بیش تر تمایل نشان می دهد. با این وجود این جا به جایی به معنای کاهش فعالیت های روزانه و وابسته به زندگی کردن نخواهد بود؛ به عبارت دیگر انسان ها دوست دارند تا فعالیت های خود را در حرکت انجام بدهند. همین امر نیز موجب شده است تا ابزار هایی مانند تلفن های همراه هوشمند در این عصر تا این حد حائز اهمیت باشند.

طراح این سیستم نرم افزاری که ریچارد وایگن نام دارد، برای ساخت این سیستم به سراغ پایگاه داده های مربوط به هفت میلیون برج مخابراتی و 19 میلیون روتر وای فای رفته است

برای دسترسی به اطلاعات در حال حرکت می بایست به شبکه های رادیویی متصل شد و این شبکه ها به واسطه امواج نامرئی خاصی کار می کنند که پیرامون ما را فرا گرفته اند. جالب اینجاست که این امواج تنها بخشی از امواج موجود در فضای اطراف ما هستند و مواردی مانند امواج ماهواره های چند رسانه ای، سیستم موقعیت یاب جهانی، آنتن های تلویزیویی و… برای ما غیر قابل رویت بوده ولی در محیط زندگی ما وجود دارند.

حال یک شرکت فناوری موفق شده است تا با ساخت یک سیستم ویژه، ساختار امواج رادیویی در اطراف شما را به شما نشان بدهد. طراح این سیستم نرم افزاری که ریچارد وایگن نام دارد، برای ساخت این سیستم به سراغ پایگاه داده های مربوط به هفت میلیون برج مخابراتی و 19 میلیون روتر وای فای رفته است تا اطلاعات آنها را در غالب یک ساختار گرافیکی بر روی تبلت یا تلفن همراه به نمایش بگذارد.

در ادامه می توانید ویدیو تهیه شده از عملکرد این سیستم را مشاهده کنید.

مترجم: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا