دانشنامه تجاری سازی فناوری برای اولین بار در کشور ارائه می شود

به گزارش ایرنا، دکتر 'علیرضا اصلانی' روز سه شنبه در نشست مطبوعاتی درباره جزییات برنامه های این کنفرانس گفت: در مجموع 130 مقاله ثبت نامی در کنفرانس امسال داشتیم که رشد 20 درصدی نسبت به دوره قبل نشان می دهد و نهایتا براساس رای هیات داوران، 130 مقاله برای ارائه در روزهای برگزاری کنفرانس پذیرفته شدند.

وی افزود: تعداد 10 مقاله به زبان انگلیسی توسط محققان خارجی به کنفرانس ارائه شده و قرار است مقالات برگزیده این کنفرانس در قالب دانشنامه تجاری سازی فناوری جمع آوری و عرضه شود.

اصلانی خاطرنشان کرد: دومین کنفرانس بین المللی تجاری سازی فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از روز سوم اسفندماه با حضور صاحبنظران داخلی و خارجی آغاز به کار می کند و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: پس از اجرای مراسم افتتاحیه در روز نخست، سه نشست تخصصی با موضوعات 'آسیب شناسی سیاست های حوزه علم و فناوری در حوزه تجاری سازی محصولات و خدمات دانش بنیان در سال 93'، 'تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی پژوهشگاه های کشور' و 'تجاری سازی دستاوردهای حوزه فناوری در بخش خصوصی' برگزار خواهد شد.

اصلانی همچنین از برگزاری پنل های تخصصی 'سیاست گذاری و تجاری سازی فناوری'، 'شبکه های همکاری و بازاریابی و تجاری سازی فناوری'، 'انتقال فناوری و تجاری سازی فناوری'، 'تجارب موفق و ناموفق تجاری سازی فناوری'، نقش پارک های علم و فناوری در تجاری سازی فناوری' و 'آسیب شناسی تجاری سازی فناوری در صنایع مختلف' در دومین روز از این کنفرانس بین المللی خبر داد.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران نیز در این نشست به برگزاری مسابقه 'تی استارتاپ ' t Startup در این کنفرانس اشاره کرد و گفت: حدود سه هزار ایده برای حضور در این مسابقه ثبت نام اولیه کردند که حدود 100 مقاله به صورت قطعی ثبت نام شده است و انتظار می رود در دو روز باقیمانده به پایان مهلت ثبت نام، آمار متقاضیان حضور در این رقابت افزایش یابد.

دکتر 'محمد جعفر صدیق' افزود: با توجه به محدودیت های زمانی، تعداد 20 ایده برتر برای ارائه در روزهای برگزاری کنفرانس انتخاب و معرفی خواهند شد و جوایز ویژه ای به آنها تعلق خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: ایده هایی که به مرحله نهایی استارتاپ حوزه فناوری اطلاعات راه یابند، به خودی خود مرحله اول پذیرش پیش رشد پارک علم و فناوری دانشگاه تهران را پشت سر گذاشته اند و می توانند نسبت به ثبت شرکت و استقرار خود در این پارک اقدام کنند و علاوه بر این از وام ها و تسهیلات مربوطه استفاده کنند.

استارتاپ یک سازمان موقت است که با هدف یافتن یک مدل کسب و کار تکرارپذیر و مقیاس پذیر به وجود آمده است.

صاحبان ایده در این رویداد در حضور صاحبان ثروت و کارآفرینان به ارائه و اجرای ایده های خود در مدت محدودی می پردازند و ایده ها را به کسب و کار تبدیل می کنند و در پایان برنامه، تیم ها پروژه های خود را به هیاتی از داوران که از میان جامعه سرمایه گذار و اساتید دانشگاهی و کارآفرینان هستند، ارائه می کنند. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا