تاثیر ازدواج بر کاهش بیماری های قلبی

بر اساس مطالعات انجام شده ، پژوهشگران با بررسی شرایط یک هزار و 500 فرد بیمار که دچار عوارض قلبی بوده و تحت عمل جراحی قرار گرفتند ، دریافتند که افراد مجرد ، کسانی که طلاق گرفته یا همسر خود را از دست داده اند به نسبت افراد متاهل در خطر بیشتری برای بروز مجدد حملات قلبی یا مرگ بر اثر اختلال و ایجاد عارضه ای جدید در قلب خود ؛ پس از انجام جراحی قلب هستند .

در گزارش نهائی این تحقیقات به طور صریح قید شده است که متاهل بودن و شرایط اجتماعی افراد نقش مهمی در بازیابی سلامت و بهبود شرایط بیماران پس از انجام عمل جراحی قلب دارد .

لازم به توضیح است که اگرچه پزشکان با بررسی شرایط فیزیکی و سلامت افراد مختلفی که تحت عمل جراحی قلب قرار گرفته اند ، به این موضوع پی بردند که افراد متاهل به نسبت افراد مجرد از شانس بیشتری جهت بهبود و زنده ماندن برخوردار بوده و مراحل پس از عمل جراحی را بهتر طی می کنند ، اما هنوز به طور دقیق مشخص نیست که ازدواج چه تاثیری بر سلامت قلب در دوران پس از عمل جراحی  می گذارد .

در حقیقت بر اساس این تحقیقات مشخص شد که توصیف ارتباط بین وضعیت تاهل و عملکرد و واگنش بدن افراد پس از عمل جراحی می تواند برای مشاوره قبل از عمل و شناسائی گروه های در معرض خطر مفید بوده  و پزشکان به این ترتیب قادر به بهره برداری از این عملکرد جهت افزایش امید بهبودی بیماران باشند .

در همین زمینه مارک . دی . نیومن Mark D. Neuman و راشل . ام . ورنر Rachel M. Werner از دانشکده پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا در ایالات متحده آمریکا School of Medicine at the University of Pennsylvania با انجام پژوهش های فوق دریافتند که این یافته ها نشان می دهد که افراد متاهل دارای شانس بیشتری برای بهبود پس از عمل جراحی هستند و این موضوع نشان دهنده نقش حمایت های اجتماعی در بهبود شرایط بیمار است . 

گفتنی است در گزارش نهائی این تحقیقات به طور صریح قید شده است که متاهل بودن و شرایط اجتماعی افراد نقش مهمی در بازیابی سلامت و بهبود شرایط بیماران پس از انجام عمل جراحی قلب دارد البته تعیین دقیق این مکانیزم ، نیازمند انجام مطالعات بیشتری است . شرح کامل این پزوهش ها و نتایج به دست آمده از ان در آخرین شماره مجله پزشکی JAMA Surgery منتشر شده و در اختیار پژوهشگران قرار دارد .

 منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا