نوید جدید برای بیماران دیابتی با انسولین هوشمند

به گزارش ایسنا، این محصول موسوم به Ins-PBA-F که توسط بیوشیمیدان‌های دانشگاه یوتا ساخته شده، در زمان افزایش قند خون بطور خودکار فعال می‌شود.

بجای آزمایشات مکرر خون و تزریق‌های روزانه برای کنترل کردن سطح قند خون، یک دوز از انسولین هوشمند می‌تواند در بدن باقی مانده و در زمان نیاز فعال شود.

آزمایش بر روی موشهای مبتلا به دیابت نوع یک نشان داد که تنها یک بار تزریق می‌تواند بطور خودکار و مکررا سطوح قند خون را کاهش دهد. این دارو تقریبا روشی را که بدن موشهای سالم در زمان کنترل قند خون پس از مصرف مواد غذایی انجام می‌دهد، تقلید می‌کند.

مبتلایان به دیابت نوع یک باید بطور دائمی به ارزیابی سطوح قند خون خود پرداخته و بطور دستی در زمان نیاز به خود انسولین تزریق کنند. هر گونه اشتباه می‌تواند مشکل‌ساز شده و به بیماری قلبی، کوری یا حتی مرگ منجر شود.

Ins-PBA-F یک نسخه شیمیایی اصلاح شده از هورمونی طبیعی است که از مجموعه‌ای مولکولهای اضافی در انتها برخوردار بوده که به پروتئین‌های در حال گردش در خون می‌چسبند. هنگامی که این ماده به پروتئین‌های مذکور متصل می‌شود، انسولین هوشمند در حالت غیرفعال قرار دارد. با افزایش سطح قند خون، انسولین هوشمند فعال شده و کار خود را آغاز می‌کند.

این ماده از انسولین‌های هوشمند دیگر متفاوت بوده و از حامل مبتنی بر پروتئین استفاده می‌کند که انسولین را در زمان پائین بودن قند خون، مهار می‌کند.

نتایج این پژوهش در مجله مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم آمریکا منتشر شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا