سمپوزیوم بین‌المللی پیش‌بینی برگزار شد

پیش‌بینی، برآورد موقعیت‌های ناشناخته‌ و ابزار قدرتمندی در فرآیند برنامه‌ریزی با استفاده از مدل‌های ریاضی و روش‌های آماری است که شاخه‌های مختلف علوم از جمله: شرایط جوی، حوزه انرژی، بازارهای مالی، حمل و نقل، گردشگری، چرخه تجارت، رکود، فناوری اطلاعات، ارتباطات، پویایی جمعیت را دربرمی‌گیرد.

نخستین سمپوزیوم پیش‌بینی سال 1981 در کانادا برگزار شد و این نشست بین‌المللی، هر ساله با حضور محققان و پژوهشگران کشورهای مختلف جهان بصورت منظم برگزار می‌شود.

حوزه‌های اقتصادی، مالی، انرژی، ارتباطات، عرضه/ تقاضا، سلامت، گردشگری و روش‌های پیش‌بینی، مهمترین محورهای IFS2015 را تشکیل می‌دادند.

بیش از 300 محقق، پژوهشگر و کارشناس از کشورهای آلمان، آمریکا، اسپانیا، ایتالیا، انگلیس، استرالیا، برزیل، ترکیه، سوئیس، فرانسه و هنگ‌کنگ در این سمپوزیوم شرکت کردند. در نخستین روز سمپوزیوم، چهار کارگاه آموزشی برگزار شدند.

شایان ذکر است، سی و ششمین سمپوزیوم بین‌المللی پیش‌بینی (ISF2016) از تاریخ 19 تا 22 ژوئن 2016 (29 خرداد تا اول تیر 95) در سانتاندر اسپانیا برگزار خواهد شد.

اساتید و پژوهشگرانی از دانشگاه ایالتی اوهایو، دانشگاه پلی‌تکنیک والنسیا اسپانیا، دانشگاه لنکستر انگلیس، دانشگاه صنعتی دانمارک، دانشگاه واشنگتن و دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس (UCLA) بعنوان سخنران مدعو به این سمپوزیوم دعوت شده‌اند.

آخرین مهلت ارسال مقالات به این کنفرانس 11 مارس 2016 (21 اسفند) اعلام شده است. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت کنفرانس مراجعه کنند.

 

خلاصه سخنرانی هال واریان از دانشگاه کالیفرنیا:

ابزار گوگل برای داده‌ها: گوگل ابزار مختلفی برای جمع‌آوری داده‌ها فراهم کرده است، که از آن جمله می‌توان به  Google Trends و  Google Correlateاشاره کرد. در این نشست قصد داریم درخصوص کارآیی این ابزارها و امکان استفاده از آنها در تجزیه و تحلیل آماری بخش‌های مختلف صحبت کنیم. تمرکز اصلی ما بر روی روش‌های آماری بیزی است.

خلاصه سخنرانی توماس جی. گلدسبای از دانشگاه ایالتی اوهایو:

اقتصاد، کسب و کار و زنجیره عرضه: در این نشست قصد داریم مدیران ارشد و مدیران اجرایی شرکت‌های اقتصادی بزرگ را ترغیب کنیم تا با کمی عقب گرد، مسائل عمده‌ای را که در حال ایجاد تغییر در چشم‌انداز اقتصاد بوده و بر موفقیت یا شکست در کسب و کار طی سال‌های آینده تأثیر می گذارد، مورد بررسی قرار دهند.

نیروهایی که کسب و کار را شکل می‌دهند شامل: تغییرات جمعیت و تغییرات ناشی از رشد در بازار عرضه و تقاضا، کمبود قریب الوقوع مواد کلیدی، تغییرات آب و هوایی و فناوری‌های درحال ظهور هستند.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا