رومانی به همکاری محیط زیستی و منابع طبیعی باایران ابراز علاقمندی کرد

به گزارش ایرنا به نقل از سفارت ایران در بخارست، گارسیلا لئوکادیا گاوریلسکو روز دوشنبه در دیدار با حمید معیر به مناسبات تاریخی رومانی و ایران اشاره کرد و گفت که جمهوری اسلامی ایران در سال های اخیر پیشرفتهای قابل ملاحظه ای در زمینه های مختلف از جمله در حوزه حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی داشته است. 

وی همچنین در رابطه با محورهای مناسب در خصوص همکاری های محیط زیست و منابع طبیعی بین بخارست و تهران به تصویب طرح «صندوق محیط زیست» در هیات وزیران در جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد. 

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بخارست نیز در این دیدار با توجه به انعقاد 35 یادداشت تفاهم همکاری با کشورهای مختلف در دولت یازدهم به عزم راسخ دولت جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با رومانی در این زمینه اشاره کرد. 

حمید معیر دعوت سازمان محیط زیست کشورمان از طرف های رومانیایی به منظور شرکت در نمایشگاه بین المللی محیط زیست را که قرار است در روزهای دوم لغایت پنجم اسفندماه 1393 در تهران برگزار شود به اطلاع وزیر محیط زیست رومانی رساند.

وزیر محیط زیست رومانی ضمن استقبال از پیشنهادات ایران برای شرکت در این نمایشگاه ابراز امیدواری کرد تا بتواند همکاری های مناسبی با جمهوری اسلامی ایران در زمینه حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی داشته باشد.
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا