نقش قهوه در پیشگیری از سرطان مخاط رحم

سینا پرس : پژوهش های جدید نشان می دهد: زنانی که قهوه می نوشند احتمال خطر ابتلا به سرطان مخاط رحم (Endometrial cancer) را در خود کاهش می دهند.  

سرطان مخاط رحم (Endometrial cancer) گونه ‌ای از سرطان رحم است که از درون رحم شروع می ‌شود . این سرطان از لایه سلول ‌هایی آغاز می شود که سلول ‌های پوششی رحم ( اندومتریوم یا مخاط رحم ) را تشکیل می ‌دهند . معمولا سرطان مخاط رحم در مراحل اولیه آن تشخیص داده می ‌شود چرا که از علائم اولیه آن تکرار خونریزی شدید و غیر طبیعی است که باعث می شود زنان حتما به پزشک مراجعه کنند . در صورت تشخیص زودهنگام این سرطان ، توسط جراحی ، رحم فرد برداشته می شود که در این صورت سرطان از بین رفته و فرد سلامت خود را به دست می آورد .

محققان کالج سلطنتی لندن (Imperial College London) در انگلستان  به بررسی و مطالعه داده ها و اطلاعات جمع آوری شده از دو گروه زنان با عادت غذایی متفاوت پرداختند . در این دو گروه 456 هزار نفر شرکت داشتند که گروهی از آنها به نوشیدن قهوه عادت داشتند و گروه دیگر از خوردن این نوشیدنی خودداری می کردند .

نتایج به دست آمده از این پژوهش ها نشان می دهد که زنانی که روزانه چهار فنجان قهوه می نوشیدند ، خطر ابتلا به سرطان مخاط رحم را در خود 18 درصد کاهش داده اند .

ملیسا مریت (Melissa Merritt) از محققان کالج سلطنتی لندن در این رابطه توضیح می دهد که ما از نتایج این بررسی ها و اثر قهوه بر کاهش خطر ابتلا به سرطان مخاط ، شگفت زده نشده ایم چرا که این دستاورد ها همسو با مطالعات پیشین بوده است و ما انتظار چنین نتایجی را داشته ایم .

پژوهشگران اعلام کردند که تحقیقات ما در جنبه های  مختلف رژیم های غذایی زنان انجام شده و قهوه تنها نمونه ای است که یک اثر قابل توجه بر کاهش خطر ابتلا به سرطان مخاط رحم از خود نشان داده است . آنها معتقد هستند که دلیل این مساله می تواند این باشد که قهوه سطح استروژن را در بدن زنان کاهش می دهد و در اثر کم شدن این هورمون جنسی زنانه ، خطر ابتلا به این سرطان نیز کاهش پیدا می کند .

این پژوهش ها و نتایج حاصل از آن در آخرین شماره مجله اپیدمیولوژی سرطان (Cancer Epidemiology)  به چاپ رسیده است .

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا