پردازنده جدید با ارتباط اینترنتی 600 مگابیت بر ثانیه

شرکت کوالکام به تازگی اعلام کرده است که نسل بعدی پردازنده های این شرکت از سرعت اینترنت 600 مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می کند. این پردازنده که اسنپ دراگون 820 نام دارد، می تواند رکورد 450 مگابیتی سابق را در این زمینه بشکند. علاوه بر این، سرعت آپلود این پردازنده نیز 150 مگابیت بر ثانیه است و در واقع اولین چیپ جهان است که از فناوری ارتباطات اینترنتی LTE-U پشتیبانی می کند.

بر اساس اعلان رسمی شرکت کوالکام تمرکز این پردازنده به جای عملکرد صرف، بر روی شارژ سریع نیز بوده است. نسخه 3.0 قابلیت شارژ سریع یا به اصطلاح Quick Charge این پردازنده 27 درصد سریع تر بوده و نکته جالب اینجاست که سرعت مصرف باتری این پردازنده نیز بسیار کم است.

 به علاوه مصرف انرژی نسخه 3.0 از سیستم Quick Charge در برابر نسخه 2.0 آن به میزان 45 درصد کم تر است که می تواند طول عمر تلفن یا تبلت مجهز به این سیستم را افزایش دهد. این نسخه در انتخاب بهترین ولتاژ برای کاربر نیز بسیار دقیق عمل می کند و همین عامل موجب کاهش گرم شدن دستگاه و افزایش طول عمر آن می شود.

البته لازم به ذکر است که فرایند ساخت این چیپ بسیار زمان بر است و رو نمایی رسمی آن احتمالا به سال دیگر موکول خواهد شد. با این وجود برخی از ویژگی های این پردازنده نیز در اسنپ دراگون617 که در پایان سال جاری میلادی رو نمایی می شود، وجود خواهد داشت. این چیپ میان رده جدید که شامل 8 هسته است از سرعت 300 مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می کند به علاوه مجهز به نسخه 3.0 شارژ سریع نیز هست.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا