آزمایش موفقیت آمیز سفینه شرکت اسپیس اکس

موشک های دراگون شرکت فضایی اسپیس اکس( SpaceX) روزی قادر خواهند بود تا فضا نوردان را به ایستگاه فضایی بین المللی برسانند. انجام این کار بسیار خطر آفرین بوده و نیازمند آزمایش های فراوانی است اما انجام آزمایش هایی که به تازگی بر روی نمونه های شبیه سازی شده زمینی این سفینه انجام گرفته این تیم تحقیقاتی را بیش از پیش به رسیدن به هدف نزدیک کرده است.

اخیرا تیم تحقیقاتی اسپیس اکس در تاسیسات آزمایش های هوایی Hawthorne واقع در کالیفرنیا، سفر به ایستگاه فضایی را برای کادر پرواز این موشک شبیه سازی کرده است. برای اولین بار سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری به کمک هم این ماموریت را شبیه سازی کرده اند. انجام این شبیه سازی با استفاده از روش ذکر شده دو مزیت داشت: از طرفی امکان انفجار این موشک به هیچ عنوان وجود نداشت دوما خدمه پرواز این موشک برای انجام این ماموریت آماده تر شدند

هنس کوئینزمن، نایب رئیس اسپیس اکس در این باره گفت: «ممکن است در نخستین نگاه انجام این آزمایش چیز هیجان انگیزی به نظر نیاید اما واقعا از اهمیت بالایی برخوردار است. ما می توانیم این پرواز را برای خدمه دراگون شبیه سازی کنیم. کار با سوئیچ ها، لمس صفحه نمایش، تست الگوریتم ها و باتری ها، همه و همه برای آن ها شبیه سازی شد.»

شایان ذکر است که اگر همه چیز بر اساس برنامه پیش بینی شده این شرکت پیش برود، اولین پرواز سرنشین دار این سفینه در بازه زمانی بین 2 الی 3 سال دیگر انجام خواهد گرفت.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا