ایران از ظرفیت مازاد ماهواره آذربایجان استفاده می کند

محمود واعظی دردیدار با شاهین مصطفی یف وزیر اقتصاد و صنعت آذربایجان و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی، با اشاره به مذاکرات دو کشور بر روی مسائلی چون انرژی، نفت، گاز، پتروشیمی، آب و برق و تجارت، گمرک و بانکداری گفت: زمینه همکاری های دو کشور رو به گسترش است؛ روابط ایران و آذربایجان آنقدر نزدیک شده تعداد گردشگر دو کشور به ۸۰۰ هزار توریست می رسد.

وی به شبکه حمل و نقل بین دو کشور اشاره کرد و افزود: در زمینه جاده، حمل و نقل هوایی به ویژه اتصال راه آهن ایران و آذربایجان از طریق آستارا بحث های جدی داشته ایم و در زمینه پل آستارا نیز توافقات خوبی انجام شده است.

واعظی به مذاکرات در زمینه بهداشت و کشاورزی اشاره کرد و افزود: قرار است موافقت نامه ای در رابطه با دام و دامپزشکی امضا کنیم که اگر این سند امضا شود، مشکلات فعلی برای صادرات و واردات دراین زمینه حل می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه حجم روابط تجاری دو کشور هم‌اکنون ۵۰۰ میلیون دلار است که تا سال آینده به ۳ برابر افزایش خواهد یافت در مورد همکاری دو کشور در بازار ICT نیز گفت: آذربایجان از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بازار خوبی برای شرکت‌های ایرانی محسوب می شود و این کشور با خریداری یک ماهواره در زمینه فناوری فضایی، از ایران جلوتر است و ایران می‌تواند از ظرفیت مازاد آنها استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: در این دیدارها همچنین دو کشور در زمینه تسهیلات ویزایی و حذف محدودیت‌های ویزا توافق کردند که این امر فعالیت را به‌ویژه برای تجار آسان می‌کند.

در این دیدار شاهین مصطفی یف، وزیر اقتصاد و صنعت آذربایجان نیز با اشاره به پیگیری نهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان گفت: اجلاس امروز زمینه ای برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در تهران، تاپایان امسال است.

به گزارش مهر، وی مسائل انرژی و حمل و نقل را از جمله محورهای اساسی همکاری مشترک دو کشور عنوان کرد و افزود: کریدور شمال و جنوب یک مسئله راهبردی است و ما کاملا متحد و یکصدا هستیم و درباره احداث این کریدور با وزیر راه ایران دیدار خواهیم کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا