کنترل یائسگی با کمک رژیم های مناسب غذایی

در جریان نشست علمی ویژه ای که توسط وزارت بهداشت ایتالیا در مراسم Expo 2015 برگزار شده بود ، دکتر سارا فارنتی Sara Farnetti متخصص تغذیه بالینی که تحقیقات بسیاری در زمینه تغذیه زنان و استراتژی های مبتنی بر تغذیه در برابر بیماری ها انجام داده است ، عنوان کرد : " زنانی که وارد دوران یائسگی خود می شوند می توانند با به کار بستن برنامه غذائی مناسب ، کیفیت زندگی خود را بالا برده و از میزان مشکلات این دوره بکاهند . "

به گفته این پژوهشگر ، مهمترین مهمترین مشکلاتی که زنان در دوران یائسگی با آن رو به رو هستند ، عوارض قلبی ، مشکلات استخوانی و احساس گر گرفتگی است . وی با تاکید بر اهمیت تغذیه در این دوران افزود : " داشتن رژیم غذایی مناسب که در آن میزان کمی چربی و پروتین ، ویتامین و مواد معدنی زیاد وجود داشته باشد ، می تواند تا حد زیادی شرایط سلامت عمومی زنان را در این دوران افزایش داده و از بروز بیماری های مختلف و به ویژه بیماری های استخوانی ، جلوگیری کند . "

دکتر سارا فارنتی در ادامه توضیحات خود افزود : " مصرف میوه ها و سبزیجات  سبز و زرد رنگ مانند انگور ، کیوی ، پرتقال ، هویج ، فلفل ، کلم بروکلی و همینطور تخم مرغ در برنامه روزانه غذایی بسیار مفید است . همچنین بهتر است زنانی که در سن یائسگی قرار دارند  به همراه مواد غذایی فوق ، مصرف ویتامین E و روغن زیتون تازه  را نیز فراموش نکنند . بدون شک در پیش گرفتن این رژیم غذایی می تواند سطح سلامت آن ها را افزایش داده و به این افراد کمک کند تا از این مرحله به خوبی گذر کنند . "  

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا