بهبود کیفیت ارتباط سیار در محیط های بسته

متخصصان مرکز تحقیقاتی و انستیتوی شبکه IMDEA موفق شدند تا با ساخت و طراحی یک سیستم جدید برای پیاده سازی ارتباط بی سیم همراه در محیط های بسته، انقلابی رد این رده به راه انداخته و عملا امکانات این نوع از ارتباط را وارد نسل جدیدی کنند.

در این اختراع جدید، نیاز به تنظیمات و استفاده از تجهیزات جانبی برای استفاده از دستگاه‌ های همراه به صورت اتصال به شبکه های بی سیم WLAN را به حداقل خواهد رساند و علاوه بر آن نیز نوع پیاده سازی ان به نحوی خواهد بود که انجام آن برای افراید که دانش فنی کمتری دارند نیز ممکن باشد.

این ساختار بر پایه استاندارد 802.11 کار می کنم و در حقیقت شامل یک چیپ و تراشه ویژه است که تقریبا برای استفاده از آن نیازی به استفاده از زیرساخت‌ های جدید و هزینه در این زمینه نخواهد بود و تنها با استفاده و بهره گیری از زیرساخت های موجود می توان از این چیپ استفاده کرد، به عبارت ساده تر باید گفت که این چیپ تقریبا بر روی تمامی APهای (اکسس پوینت ها) موجود در بازار کنونی تجهیزات شبکه، قابل اتصال خواهد بود و به همین دلیل نیز می توان به خوبی آن را با شبکه های فعلی موجود پیوند داد.

این پروژه با نام طولانی و غیرمتعارف Opportunistic Timing Signals for Pervasive Mobile Location به معنای "سیگنال هایی که به صورت فرصت طلبانه برای موقعیت های  مکانی فراگیر همراه زمان بندی شده اند" در سازمان اختراعات ایالات متحده آمریکا به ثبت رسیده است و میزان خطای ثبت شده در آن به صورت میانگین برابر با میزان به مراتب کمتری از سیستم های فعلی مورد استفاده است.

شایان ذکر است که این پروژه در سال 2014 میلادی آغاز شده و بیش از یک سال برای توسعه آن زمان برده شده است ولی انستیتوی IMDEA اعلام کرده است که این پروژه به صورت کامل آماده بهره وری بوده و می توان از آن در رده تجاری استفاده کرد.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا