توصیه های دارویی ایران باستان در مورد روغن کرچک در نسخه پزشکان آمریکایی

به گزارش ایرنا از هلث، یک گروه از دارو سازان آمریکایی پس از یک دوره تحقیق اعلام کردند: اگر روغن کرچک با روغن هسته انگور و روغن بادام ترکیب شود، اثربخشی بیشتری در کاهش درد دارد.

روغن کرچک از دانه های گیاهی کرچک گرفته می شود و قرن هاست که برای مصارف دارویی در ایران، چین، رم، یونان، آفریقا و مصر استفاده می شود. معمولا روغن کرچک به عنوان ملین در درمان یبوست استفاده می شود ولی در برخی کشورها یک طعم دهنده محبوب است.

مطالعات جدید نشان می دهد یکی از مهمترین خواص روغن کرچک، تسکین درد مفاصل و آرتروز است. این روغن علاوه بر کاهش التهاب و درد مفاصل، در بهبود عضلات و گردش خون نیز موثر است. خواص ضد ویروسی، ضد باکتری و ضد قارچی نیز از دیگر خواص این دارو محسوب می شوند.

در یک آزمایش بالینی در سال 2011 میلادی، روغن کرچک به عنوان بخشی از یک برنامه درمانی برای 73 فرد مبتلا به آرتریت روماتویید مورد استفاده قرار گرفت. در این مطالعه 15 روزه، هر روز به بیماران مقدار بسیار کمی از این روغن به همراه آب ولرم، برای مصرف خوراکی داده شد. پس از پایان دوره، خشکی مفاصل و درد بیماران تا 48 درصد بهبود یافت.

**** طریقه مصرف روغن کرچک

-برای درمان درد عضلات و التهاب مفاصل، یک پارچه را به روغن کرچک آغشته کرده و روی مفاصل و نقاط متورم قرار دهید.

-برای استفاده خوراکی پس از مشورت با پزشک، یک قاشق غذا خوری روغن را به چای گیاهی یا آب میوه اضافه کرده و میل کنید؛ در صورتیکه عطر و طعم این دارو برایتان آزار دهنده است، می توانید از کپسول روغن استفاده کنید.

-برای درمان آرتریت شدید، مقداری زنجبیل را با آب جوش مخلوط کره و اجازه دهید خنک شود، سپس دو قاشق غذاخوری روغن به این محلول اضافه کنید و صبح زود یا آخر شب میل کنید.

-برای کاهش درد یا سفتی مفاصل، نواحی دردناک را با روغن ماساژ دهید و برای افزایش کارایی این روش، محل درد را با یک پارچه آغشته تا صبح ببندید.

روغن کرچک علاوه بر کاهش درد مفاصل، برای درمان سردرد، کمر درد، عفونت مثانه، آسم، مشکلات گوارشی، آکنه، ام اس، پارکینسون، فلج، اختلالات قاعدگی، آفتاب سوختگی، عفونت قارچی و ریزش مو مفید است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا