کنگره کشوری زخم مزمن در ساری آغاز به کار کرد

به گزارش ایرنا ، دبیر علمی کنگره کشوری زخم مزمن در آیین آغاز به کار این کنگره گفت: با توجه به طولانی بودن مدت زمان درمان زخم های مزمن ، بیمار و پزشک مجبوربه صرف زمان زیادی هستند .

زهره حاج حیدری افزود: به همین منظور بیماران زخم مزمن باید برای بهبود کامل صبوری و تحمل پیشه کنند تا به نتیجه مورد نظر دست یابند.

وی ادامه داد: برخی بیماران زخم مزمن در طول درمان درمانده می شوند که این مساله بر روند درمان آنان تاثیر ناخوشایندی خواهد گذاشت. 

حاج حیدری برگزاری این کنگره را در راستای ارائه تازه ترین یافته ها در زمینه زخم مزمن و تبادل افکار و انتقال تجربه ها مفید دانست.

دبیر علمی کنگره زخم مزمن به 240 مقاله ارسالی به دبیرخانه این کنگره از دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور اشاره کرد و گفت: 50 مقاله برگزیده به صورت سخنرانی و 170 مقاله درقالب پوستر در دو روز برگزاری کنگره ارائه می شود. 

وی سوختگی ، درمان های جایگزین در ترمیم زخم مزمن ، سلول های بنیادی در ترمیم زخم ، عفونت در زخم ، زخم دیابتی، رویکردهای نوین در ترمیم زخم، زخم فشاری و ترمیم زخم مزمن و زخم های جلدی مخاطی را از موضوعات مقالات ارائه شده در کنگره زخم مزمن نام برد. 

به گفته حاج حیدری، استادان و اعضای هیات علمی از دانشگاه های علوم پزشکی ایران، مازندران ، زنجان ، قم ، شهید بهشتی ، تهران ، کردستان، شیراز ، مشهد ، بقیه الله ، تربیت حیدریه ، دانشگاه تورنتو ، دانشگاه سیدنی استرالیا و مرکز تحقیقات انتقال خون تهران مقالات خود را ارائه می کنند . 

وی از برگزاری پنج کارگاه آموزشی تاثیر اوزن تراپی در درمان زخم، انتخاب پانسمان مناسب در درمان زخم های حاد و مزمن ، مراقبت از زخم های غیر قابل التیام در مدت برگزاری این کنگره به عنوان بخش های جنبی آن خبرداد. 

کنگره زخم مزمن توسط دانشگاه علوم پزشکی مازندران با همکاری مراکز تحقیقاتی مقاومت های میکروبی، روانپزشکی و علوم رفتاری ، عفونتهای بیمارستانی مقاوم به درمان ، طب سنتی و مکمل ، دیابت، دارویی و انجمن متخصصان پوست ایران تا فردا به کار خود ادامه می دهد. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا