آزمایشگاه تخصصی فیروزه در مرکز رشد نیشابور مجهز می شود

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا،پیش بین، رییس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ‌های قیمتی در رابطه با تفاهم‌نامه همکاری با پارک علم و فناوری خراسان اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که منعقد شد، امیدوار هستیم که آزمایشگاه تخصصی فیروزه در مرکز رشد نیشابور به زودی تجهیز شود و در شهر نیشابور که به عنوان قطب فیروزه جهان مطرح است، فضای کسب و کار به سمت علمی شدن بیشتر پیش رود.

 وی همچنین از تدوین استاندارد فیروزه نیشابور و تعریف کد ملی برای آن توسط کارشناسنان کانون خبر داد و اضافه کرد: از این پس فیروزه نیشابور با این استاندارد به عنوان معیار مقایسه برای فیروزه‌های دیگر تبدیل می‌شود.

رییس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ‌های قیمتی ادامه داد: بر اساس اساسنامه یکی از وظایف ما ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی در حوزه جواهرات و سنگ‌های قیمتی است و تاکنون 14 تفاهم‌نامه همکاری با ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف در این راستا منعقد کرده‌ایم.

پیش‌بین گفت: کانون در گذشته تحت عنوان کانون فیروزه به همت پارک علم و فناوری خراسان و معاونت علمی و فناوری در مشهد شروع به کار کرد. بر اساس تغییر سیاستی که در معاونت علمی به وجود آمد، کانون با اتخاذ رویکرد فناورانه و نوآورانه تحت عنوان کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ‌های قیمتی ایران درسطح کشور شروع به فعالیت کرد.

شریعتی، مدیر مرکز رشد فناوری نیشابور نیز اظهار کرد: با شکل‌گیری فرآیند جدید همکاری بین پارک خراسان و کانون جواهرات قیمتی و با توجه به پتانسیل موجود در شهرستان نیشابور امیدواریم که بتوانیم ظرفیت‌های جدید را در این دوره احیا کنیم.

وی گفت: شرکت‌های خوبی در این حوزه وجود دارند که به دلیل نبود پروتکل‌ها یا استانداردهای مشخص در حوزه فیروزه نتوانسته‌اند ایده‌ها و طرح‌های خود را آنچنان که باید به ثمر برسانند که امیدواریم با  انعقاد این تفاهم‌نامه و بحث استانداردسازی این خلا جبران شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا