گام بزرگ پژوهشگران در درمان آنفولانزا

تیمی متشکل از محققان و پژوهشگران استرالیایی و چینی به موفقیت های علمی در رابطه با درمان بیماری آنفولانزا دست پیدا کردند .

یک تیم از کارشناسان پزشکی در پژوهش های خود دریافتند که چگونه آنچه که سلول های CD8 T آنفولانزای کشنده نامیده می شود ، خصوصیت آنفولانزا را حفظ کرده و سلول های کشنده را از بین ببرد .

تیم های تحقیقاتی دانشگاه ملبورن استرالیا و دانشگاه فودان (Fudan University) شانگهای چین در طول اولین شیوع آنفولانزای مرغی در چین در سال 2013 با یکدیگر همکاری کردند .

دکتر کاترین کدزرسکا (Katherine Kedzierska) دانشیار دانشگاه ملبورن در این رابطه می گوید: 99 درصد از بیماران مبتلا به ویروس H7N9 در بیمارستان بستری شدند در حالی که سی درصد آنها جان خود را از دست دادند .

او در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت : پس از جمع آوری نمونه های لازم از بیماران آلوده به این ویروس ، ما دریافتیم که بیمارانی که قادر به از بین بردن سلول های T آنفولانزای کشنده نبوده ، وضعیت سلامتی وخیمی داشته و در حال مرگ بوده اند . این کشفیات منجر شد تا پتانسیل لازم برای ساخت واکسن خاص آنفولانزا بر پایه این سلول های T به وجود آید .

دکتر کاترین کدزرسکا سلول های بدن را به ارتشی قاتل (army of hitmen) که سلول های آلوده به ویروس را  از بین می برند ، توصیف کرد .

محققان در نظر دارند تا واکسنی از اجزای اولیه قاتلان سلول های T را بسازند . با ساخت چنین واکسنی ، می توان با تمام ویروس های آنفولانزای جدید مبارزه کرد . این عمل یک موفقیت بسیار مهم خواهد بود .

دکتر کاترین کدزرسکا معتقد است که این پژوهش ها و ساخت این واکسن می تواند به ساخت واکسنی برای جلوگیری از آنفولانزای جهانی منجر شود . این کار همچنین به پزشکان کمک می کند تا بتوانند نسبت به پاسخ سیستم ایمنی بدن بیمار به ویروس بیماری آنفولانزا ، پیش بینی اولیه ای مناسبی داشته باشند که این عمل به مدیریت مداخلات اولیه کمک خواهد کرد .