تستِ پیش‌بینی احتمال بروز نزدیک‌بینی در کودکان

مطالعه انجام شده روی 4500 کودک آمریکایی در مدت 20 سال به ارائه روشی منجر شد که می‌توان با اندازه‌ گیری «ناسازبینی» فعلی فرد، احتمال ابتلای او به عارضه نزدیک بینی را پیش بینی کرد. ناسازبینی یا ناهنجاری شکست نور در چشم از ناهماهنگی در سایز و قدرت بینایی چشم اتفاق می‌افتد که به تاری دید منجر می‌شود.

در این مطالعه همچنین با این ایده مخالفت شد که انجام کارهایی همچون مطالعه کردن پیوسته و مکرر و تماشا کردن تلویزیون از فاصله نزدیک موجب بروز نزدیک بینی می‌شود.

«کارلا زاندیک» نویسنده ارشد این مطالعه از دانشگاه دولتی اوهایو گفت: تاکنون این باور وجود داشته که مطالعه کردن پیوسته و تماشا کردن تلویزیون از فاصله نزدیک یکی از دلایل بروز نزدیک‌بینی است یا حداقل یکی از فاکتورهای خطرزا به حساب می‌آید. اما در این بررسی هیچ ارتباطی در این خصوص مشاهده نشد.

عارضه نزدیک بینی از دوران کودکی شروع می‌شود و از هر سه فرد بزرگسال یک نفر مبتلا به این اختلال است و به این مفهوم است که فرد روی اشیاء و فواصل دور تمرکز ندارد. این افراد علاوه بر آنکه لازم است برای شفاف دیدن از عینک استفاده کنند بیشتر در معرض ابتلا به جداشدگی شبکیه و آب سیاه هستند.

در این بررسی که با حضور 4500 کودک انجام گرفت، مشخص شد: تعداد 414 نفر از آنان در طول دوره مطالعه به عارضه نزدیک بینی مبتلا شده‌اند. «کارلا زاندیک» و تیم تحقیقاتی‌اش به ارزیابی 13 فاکتور خطرزا در وقوع نزدیک بینی پرداخته تا روشی قابل اطمینان را برای پیش بینی احتمال بروز آن بدست آورند.

به گزارش ایسنا، به گفته این تیم تخصصی یکی از فاکتورهای خطرزای مهم در بروز این عارضه در کودک ابتلای پدر و مادر به نزدیک بینی است. همچنین ناسازبینی بهترین روش پیش بینی کننده در کودکان است تا احتمال ابتلای آنان به این عارضه در دوران نوجوانی ارزیابی شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا