تأخیر در برگزاری نمایشگاه صنایع دستی ایران در مسکو

بهمن نامورمطلق در گفتگو با مهر، از تاخیر در برگزاری نمایشگاه صنایع دستی مسکو خبر داد و افزود: قرار بود این نمایشگاه از ۲۳ تا ۲۷ تیر در مسکو برگزار شود اما هزینه‌های سفر و برپایی نمایشگاه در این شهر، بسیار سنگین بود و هنرمندان آن‌گونه که باید و شاید از آن اسقبال نکردند؛ از سوی دیگر لازم بود مطمئن شوند در صورت تامین هزینه‌ها و رفتن به مسکو از کارهاشان استقبال می‌شود و فروش خوبی خواهند داشت. همه این عوامل ما را برآن داشت تا نمایشگاه را با تاخیر برگزار کنیم.

معاون صنایع دستی کشور، روسیه را یکی از بازارهای جدید فروش و صادرات صنایع دستی دانست و افزود: شعار همیشه ما حفظ بازارهای سنتی و افزایش و توسعه بازارهای جدید بوده است؛ روسیه و چین، بازارهای جدیدی هستند که می‌کوشیم به آن راه پیدا کنیم و یکی از راه‌های ورود به بازار این دو کشور، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف و معرفی صنایع دستی ایران و همنین شناخت سلیقه و ذائقه چین و روسیه است.

نامورمطلق با اشاره به این‌که هدفمند رفتار کردن و توجه به زیرساخت‌ها، لازمه گسترش صادرات است گفت: اگر چین، بازار دنیا را فتح کرده و هند، سهم عمده‌ای از فروش صنایع دستی در دنیا را به خود اختصاص داده به این خاطر است که هدفمند رفتار کرده و برنامه داشته‌اند. صادراتی که زیر ساخت نداشته باشد، شاید یک تاثیر مقطعی بر میزان فروش و صادرات صنایع دستی بگذارد اما این تاثیر، ادامه دار نیست. ما هم باید بازار هدف را بشناسیم و برنامه‌ریزی درست و دقیقی داشته باشیم وگرنه نمی‌توانیم به توسعه صادرات و فروش بیشتر و بهتر صنایع دستی خود فکر کنیم.

معاون صنایع دستی کشور در پاسخ به این‌که معاونت متبوعش از هنرمندان برای حضور در نمایشگاه مسکو چه حمایتی می‌کند گفت: ما یک سری تسهیلات در اختیار هنرمندان قرار می‌دهیم. برای مثال مراحل اداری را راحت‌تر پشت سر می‌گذارند و روادید خود را آسان‌تر دریافت می‌کنند. قرار است در مسکو هم برای نمایشگاه تبلیغ شود و ما هزینه تبلیغات را پرداخت می‌کنیم اما هزینه سفر و اقامت و اجاره غرفه با خود هنرمندان است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا