گزارش تصویری از برترین خانه های اضطراری در جهان

هر ساله ده ها هزار نفر در سراسر جهان به واسطه بلاهای طبیعی، جنگ و تغییرات آب و هوایی مجبور به ترک خانه خود می شوند. زمانی که این امور رخ می دهند، تیم های نجات با مشکل سکنی دادن به این پناهجویان در دوره زمانی کوتاه مدت مواجه می شوند.

طراحان سعی دارند که طراحی این خانه های موقتی به نحوی باشد که افراد غیر ماهر با ابزار غیر پیشرفته نیز بتوانند به راحتی آنها را برپا کنند. برخی از این خانه ها قادر به تولید آب آشامیدنی و تولید برق از نور خورشید نیز هستند

با این حال طراحان و معماران سعی دارند که با ایجاد پناهگاه هایی که ارسال و سر هم کردن آنها آسان است این مشکل را بر طرف کنند. علاوه بر این آنها سعی دارند که طراحی این خانه های موقتی به نحوی باشد که افراد غیر ماهر با ابزار غیر پیشرفته نیز بتوانند به راحتی آنها را برپا کنند. برخی از این خانه ها قادر به تولید آب آشامیدنی و تولید برق از نور خورشید نیز هستند.

در این جا چند مورد از این پناهگاه های پیشرفته را در قالب یک گزارش تصویری در اختیار شما قرار می دهیم.

  1. پناهگاه IKEA یکی از بهترین پناهگاه ها با قابلیت سرهم بندی آسان است که مخصوص قربانیان بلایای طبیعی ساخته شده اما برای سایر پناهجویان نیز مناسب است.
  2. مسکن های Exo خانه های پیش ساخته منحصر به فرد است که می توانند مانند فنجان قهوه در بالای یکدیگر انباشته شوند به این ترتیب حمل و ارسال آنها به مناطق آسیب دیده بسیار راحت خواهد بود.
  3. خانه های قایقی Tsunami برای پناهجویانی طراحی شده است که نیاز به وسیله ای نظیر قایق دارند و نمی توانند بر روی خشکی ها مستقر شوند. این پناهگاه به نحوی طراحی شده است که به نوعی در برابر شکسته شدن بسیار مقاوم است. یکی از کاربرد های اصلی این قایق ها در مواقع بروز سونامی است.
  4. پناهگاه EDV-01 این مسکن موقتی را می توان کاملا خودکفا دانست به نحوی که برای تامین برق ساکنان از انرژی خورشیدی استفاده کرده و سیستم جمع آوری و تصفیه آب نیز در خود دارد.
  5. خانه های Hex برای مواقعی طراحی شده است که بسیاری از پناهجویان امکان بازگشت سریع به خانه های خود را ندارند. این پناهگاه ها بیش تر از این که شبیه یک کمپ موقتی باشند مانند خانه هایی هستند که حتی دو یا سه اتاق خواب نیز دارند و می توان به مدت بیش تری در آنها زندگی کرد.
  6. خانه های نجات Duckweed در واقع پناهگاه هایی هستند که مناسب شرایطی مانند سیل یا باران های شدید هستند و به نحوی طراحی شده اند که می توانند با شناور ماندن بر روی آب حتی از پس سخت ترین امواج نیز برآیند.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا