تدوین پایان‌نامه‌های مشترک در دانشگاه خوارزمی

 دکتر سبحان‌اللهی عصر یکشنبه در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه خوارزمی با اشاره به نقش پژوهشگران در ارتقای رتبه‌بندی دانشگاهها افزود: یکی از چالش‌های مهم دانشگاهها موضوع رتبه‌بندی است که این امر باهمکاری پژوهشگران هر دانشگاه محقق می‌شود.

وی با تاکیدبر این که پژوهشگران در کلیه ابعاد نقش تعیین کننده‌ای در دانشگاهها دارند اظهار کرد: موضوع دیگر مهم در دانشگاه ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه است که برای این منظور کلیه امکانات دانشگاهها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور در جهت رفع نیازهای جامعه متمرکز شده است.

سبحان‌اللهی خاطر نشان کرد: در این راستا در دانشگاه خوارزمی در کنار معاونت پژوهشی اقدام به راه‌اندازی کارگروه ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه کرده‌ایم.

وی گفت: علاوه بر این کارگروه، اقدام به راه اندازی 9 کارگروه دیگر در حوزه‌های مختلف این دانشگاه شده است.

سرپرست دانشگاه خوارزمی همچنین تعیین تکلیف تفاهم‌نامه‌های این دانشگاه را از دیگر اقدامات دانشگاه خوارزمی نام برد و اظهار داشت: در این راستا تعیین تکلیف تفاهم‌نامه‌های امضا شده درسالهای قبل در دستور کار قرار دارد تا با روشن شدن تکلیف این تفاهم‌نامه‌ها وارد فعالیت‌های جدید دانشگاه شویم.

به گفته‌ی وی این اقدام موجب ارتقاء فعالیت‌های دانشگاه خواهد شد.

سرپرست دانشگاه خوارزمی، همچنین با اشاره به منابع محدود دولتی دانشگاه گفت:‌ دانشگاه‌ها نمی‌توانند با اعتبارات محدود دولتی امور خود را بگذارنند؛ از این رو باید به فکر منابع جدید باشیم که اقداماتی در این راستا دردستور کار قرار دارد.

به گزارش ایسنا،سبحان‌اللهی راه‌اندازی آزمایشگاه مرکزی را از دیگر فعالیت‌های این دانشگاه نام برد و یاد آور شد: هرگز قابل قبول نخواهد بود که هر دانشکده و هر پژوهشگر جدا از دیگران به فعالیت‌های خود ادامه داد و در صدد هستیم تا لزوما پایان‌نامه‌های تک بعدی در دانشگاه تعریف نشود بلکه پایان‌نامه‌ها باید به صورت مشترک و حتی مشترک با سایر دانشکده‌ها تعریف شود تا بتوانند در جهت حل معضلات جامعه کاربردی شوند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا