بی‌خوابی ارثی در بین زنان شایع تر است

 تحقیقات انجام شده بیانگر این حقیقت است که پدیده بی خوابی در زنان شایع تر از مردان است. بر این اساس میزان شیوع بی خوابی ناشی از ژنتیک و ارث، در زنان ۵۹ درصد و در مردان ۳۸ درصد است.

«مکنزی لیندا»، دانشجوی مقطع دکترا بهداشت عمومی دانشگاه ویرجینیا آمریکا و سرپرست این تحقیقات، در این باره می گوید: «این مطالعات نشان می دهد که ژنتیک، نقش مهمی در شیوع عارضه بیخوابی ایفا کرده و این موضوع در زنان، به نسبت مردان بسیار شایع تر است. این برای نخستین بار است که به طور علمی به این موضوع پرداخته شده و در نمونه های افراد بالغ، نقش تفاوت جنسیتی در ابتلا به بی خوابی اثبات می شود.»

به گفته پزشکان، عارضه بی خوابی در بین زنان بسیار بیشتر مشاهده شده و با علائمی همچون دشواری در به خواب رفتن، بیدار ماندن طولانی مدت و بیدار شدن بدون دلیل به دفعات زیاد در ساعات خواب شناسائی می شود. در این مطالعات الگوی خواب زنان و مردان با شرایط مساوی و برابر از نظر زمان و محیط خواب مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش مهر،در این پژوهش ها، تیم تحقیقاتی فوق الذکر به تجزیه و تحلیل اطلاعات موجود در مرکز اطلاعاتی  دوقلوهای بالغ ویرجینیا اقدام کرده و انها را از نظر شرایط روحی و فیزیکی مورد بررسی قرار داد. در این مطالعات اطلاعات پرونده پزشکی ۷۵۰۰ فرد به طور مجزا مورد بررسی قرار گرفت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا