گلایه عضو شورای شهر تهران از افزایش عوارض در ساخت و سازها

ناصر امانی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه وضعیت شرکت بهره برداری مترو به خصوص در حوزه تأمین قطعات و لوازم یدکی مورد نیاز مطلوب نیست، گفت: ضروری بود که شهرداری تهران حل این مشکل را در دستور کار قرار دهد و معاون مالی اعلام کرد که یک قرارداد خرید تجهیزات تا سقف ۸۰۰ میلیارد ریال آماده شده است.

وی با بیان اینکه براساس این قرارداد که با بانک شهر و شرکت شهر آتیه بود تأمین مالی آن مشخص شده، تصریح کرد: قرارداد آن از ۱۹ دی ماه سال گذشته آماده است اما امضا نشده و من سوال دارم که کدام پروژه مهمتر از حمل و نقل و مترو است؟ چرا سه ماه امضای این قرارداد در مدیریت شهری که عنوان جهادی یدک می کشد طول کشیده است؟ درست است که متروی تهران درگیر بحران به ارث رسیده از قبل است؛ اما در این هفت ماه هم نتوانستیم مشکلات را حل کنیم.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه یکی از لوایح شهرداری تحت عنوان عوارض ساخت و ساز ۱۴۰۱ در فرمانداری تأیید شد که بر اساس آن مناطق تهران دسته بندی شده و عوارض در مناطق جنوبی به صورت حداقل دریافت می شد، گفت: با ابلاغ دستورالعمل و فرمول‌های پیچیده و چندبُعدی شاهد افزایش فوق العاده عوارض در مناطق جنوبی هستیم؛ به گونه‌ای که من از منطقه ۱۷ بازدید کردم و مردم فیش هایی در دست داشتند که نشان می داد در صدور پروانه حداقل ۱۰ و حداکثر ۶۳ درصد افزایش داشتیم و در نظارت فنی ۶۰ تا ۱۶۰ درصد افزایش را شاهد بودیم و وقتی علت را پرسیدم معاون شهرسازی منطقه از فرمولی صحبت کرد و عملا با این دستورالعمل و فرمول ها پیوست عدالت رعایت نشده و از کمیسیون شهرسازی شورا می‌خواهم که این موضوع را بررسی کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا