۷۰ درصد دانشجویان علمی کاربردی جذب بازار کار می‌شوند

 خداداد واحدی روز چهارشنبه در مراسم آیین استقبال از نودانشجویان مراکز آموزش علمی کاربردی واحدهای استانی تهران شرق و تهران غرب اظهار داشت: انتخاب دانشگاه دانشگاه علمی کاربردی برای تحصیل یک انتخاب استراتژیک است که بر تمام ابعاد زندگی دانشجویان تاثیر می گذارد.

وی ادامه داد: دانشگاه علمی کاربردی یک دانشگاه جامع و مهارت محور است که به نیازهای جامعه توجه می کند؛ بنابراین باید مورد توجه قرار گیرد.

واحدی یادآور شد: دانشجویان علمی کاربردی می توانند کارآفرین باشند و در آینده افراد بزرگی برای آنها کار کنند. در واقع میدان برای رشد آنها به دلیل استعداد خود و توانایی که به دست می آورند، بیشتر است.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه علمی کاربردی شرایط را برای رشد دانشجویان فراهم می کند تا ایده پردازی های آنها  تبدیل به محصول شود و گره‌ای از مشکلات جامعه و بازار کار را باز کند.

رییس دانشگاه علمی کاربردی تهران شرق یادآور شد: ۱۷۰ دفتر نوآوری و کارآفرینی دانشگاه علمی کاربردی در سراسر کشور فعالیت می کنند که زمینه ای برای رشد و مهارت افزایی دانشجویان به شمار می روند.

بسیاری از دانشجویان علمی کاربردی کارآفرین می‌شوند

سید محمدحسن پیش‌بین رییس دانشگاه علمی کاربردی تهران غرب نیز در این مراسم اظهار داشت: در این واحد دانشگاه علمی کاربردی تهران، ۷۵ هزار دانشجو تحصیل می‌کنند که بسیاری از آنها کارآفرین می‌شوند و به شمار دیگری از آنها حتی در زمان تحصیل نیز پیشنهاد کار می شود.

وی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی زمینه ای فراهم می کند که دانشجویان کارآفرین شوند. در واقع دانشجویان از موقعیت های آموزش مهارتی و ابزارهای دانشگاه برای ورود به بازارکار بهره می برند.

رییس دانشگاه علمی کاربردی تهران غرب در خصوص مراسم استقبال از نودانشجویان اظهار داشت: هدف از برگزاری آیین استقبال از دانشجویان جدید این است که با فضای دانشگاه آشنا شوند و مسیر برای آینده آنها آسانتر شود.

وی ادامه داد: در این مراسم ۲۵۰ دانشجو به صورت حضوری شرکت کردند و ۳۰ هزار دانشجو و استاد نیز این برنامه را به صورت مجازی دنبال می کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا