سمینار جایگاه آزمایش های ژنتیکی قبل از لانه‌گزینی جنین در مدیریت و درمان ناباروری

این سمینار که دارای امتیاز آموزش مداوم جامعه پزشکی است در تاریخ ۱۸، ۱۹ و ۲۵ آذر با حضور اساتید برجسته برگزار می‌گردد و ابعاد ژنتیکی، جنین‌شناختی و بالینی آزمایشات ژنتیکی قبل از لانه‌گزینی در این سمینار بررسی می‌شود.

 دبیر علمی این سمینار دکتر سعیدرضا غفاری متخصص ژنتیک پزشکی و از اساتید نامدار علم ژنتیک در کشور است و دکتر محمد رضا صادقی جنین‌شناس و رئیس پژوهشگاه و مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا، دکتر ملک منصور اقصی فلوشیپ ناباروری و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر محمد عزتی فلوشیپ ناباروری و مدیر Palo Alto Medical Foundation در آمریکا از جمله سخنرانان برجسته این سمینار هستند.

ارزیابی ژنتیکی پیش از لانه‌گزینی (Preimplantation Genetic testing) یک تکنیک‌ پیشرفته ژنتیکی است که با استفاده از آن می‌توان وجود ناهنجاری‌های ژنتیکی را در جنین‌هایی که به روش آی وی اف تشکیل می‌شوند، بررسی کرد. در واقع استفاده از این تکنیک کمک می‌کند که جنین‌های سالم و بدون ناهنجاری‌های کروموزومی برای انتقال جنین انتخاب شوند و از بروز عوارضی چون شکست لانه‌گزینی یا سقط جنین ناشی از اختلالات کروموزومی جنین و یا تولد نوزادان مبتلا به ناهنجاری‌های کروموزومی پیشگیری شود.

 به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ابن‌سینا، علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب‌سایت پژوهشگاه ابن‌سینا به نشانی avicenna.ac.ir یا صفحه رسمی اینستاگرام معاونت آموزشی این پژوهشگاه به نشانی ari_education@ مراجعه کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا