دستورالعمل استفاده از واکسن کرونای روسیه برای کودکان

به گزارش سیناپرس،بر این اساس گفته می شود که دستورالعمل استفاده از واکسن کرونای روسیه، اسپوتنیك پنج (Sputnik V)، برای کودکان متفاوت از بزرگسالان است و این دستورالعمل اعلام شده تا آخر برنامه واکسیناسیون همان طور باقی خواهد ماند. 

الكساندر گینتسبورگ (Alexander Gintsburg)، مدیر مركز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میكروبیولوژی گامالیا (Gamaleya ) كه اسپوتنیك را توسعه داده است، روز جمعه در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد كه فرمولاسیون این واكسن علیه ویروس کرونا برای کودکان تغییر نخواهد کرد، اگرچه دوزهای تهیه شده بسته به سن متفاوت خواهند بود. 

در این دستور العمل، کودکان به گروههای سنی خاصی تقسیم می شوند. به عنوان مثال این گروه ها می تواند در سه دسته نوجوانان ۱۴ تا ۱۷ سال، ۹ تا ۱۴ سال، کودکان ۹ سال و کمتر یا حتی ممکن است در چهار گروه سنی تقسیم شوند.به گزارش سیناپرس، این گروه ها بسته به دسته بندی سنی، دوز متفاوتی از دارو را دریافت خواهد بود و بدیهی است که هرچه گروه سنی کمتر باشد، دوز دارو مورد استفاده کمتر خواهد شد.

مدیر مركز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میكروبیولوژی گامالیا تاکید کرد که اعمال هرگونه تغییر دیگر در فرمولاسیون واکسن ضروری نخواهد بود، به استثنای اینکه شاید تا این زمان، تحقیقات از نظر استفاده این واکسن از طریق بینی انجام شود، پس احتمالاً نوع استفاده بینی این واکسن پیش از هر چیز برای استفاده در کودکان توصیه می شود. 

واکسن روسی اسپوتنیك در ۱۱ آگوست سال ۲۰۲۰  میلادی، اولین واکسن ثبت شده علیه ویروس کرونا در سراسر جهان معرفی شد.

مترجم: حمید تعالی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا