کمک یک میلیارد دلاری آلمان به توسعه تسلا

یکی از مهمترین دغدغه های سازندگان خودروهای الکتریکی، تهیه باتری هایی است که قادر به تامین نیروی کافی برای حرکت خودرو بوده و میزان مسافت قابل قبولی را با یکبار شارژ در زمانی نه چندان زیاد را طی کنند.

در این میان شرکت خودرو ساز تسلا یکی از اصلی ترین و پیشروترین شرکت های ساخت خودروی الکتریکی در جهان بوده و در زمینه تولید، ساخت و توسعه باتری ها نیز پیشتاز محسوب می شود. 
به همین دلیل اعلام شده است که شرکت تسلا به عنوان بخشی از مشارکت عملی دولت المان برای افتتاح مرکز تولید باتری خودروهای الکتریکی در برلین حداقل 1 میلیارد یورو از کمک های بودجه عمومی این کشور برخوردار خواهد شد.

گفته می شود این معامله برای اولین بار توسط بیزینس اینسایدر که جزئی از برنامه توسعه خودروهای فاقد آلاینده در  اتحادیه اروپا است تصویب شد. این قرار داد که جزئیات ان اخیراً تائید شده در قالب یک پروژه نوآوری باتری در قاره اروپا اجرایی شده و قرار است چهل کشور مختلف جهان را تحت پوشش خود قرار دهد.

راه اندازی این کارخانه با کمک تسلا به آلمان اجازه می دهد دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون یورو برای حمایت از تولید باتری های خودرو  و کمک به کاهش وابستگی به واردات چین هزینه کند.

گفته می شود منابع دولت آلمان یارانه یک میلیارد یورویی تسلا را تأیید کرده اند که  این مبلغ عمدتا نه توسط دولت فدرال بلکه توسط دولت محلی ایالت براندنبورگ ، جایی که کارخانه تولید باتری در حال ساخت است ، پرداخت می شود.. 

وزارت اقتصاد آلمان به طور رسمی در این زمینه اعلام کرد  که هنوز مشخص نیست که چه مقدار پول به این شرکت آمریکایی داده می شود. 
انتشار این خبر موجب بروز بحث های متعددی در محافل صنعتی جهان شده است و این موضوع به طور خاص با توجه به ارزیابی تسلا از بازار سهام بسیار بالا و وضعیت جدید مدیر عامل شرکت الون ماسک به عنوان ثروتمندترین مرد جهان دارای اهمیت است.

با این حال ، ادعا شده است که برنامه اتحادیه اروپا همچنین به بودجه شرکت های داخلی مانند ب ام و منجر خواهد شد. از سوی دیگر هنوز مشخص نیست که این شرکت مونیخی مبلغی دریافت خواهد کرد یا خیر. تصمیمات نهایی در مورد یارانه برای همه شرکت ها طی هفته های آینده از سوی دولت آلمان اعلام خواهد شد.

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا