با واکسن کرونا می‌توان موج دوم بیماری را کنترل کرد

کریل دمیتریف (Kirill Dmitriev) مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه در مصاحبه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: تولید بیش از 30 میلیون دوز واکسن ویروس کرونا پس از تصویب آن توسط مقامات، از ماه آگوست سال جاری میلادی در روسیه آغاز خواهد شد. ما پیش‌بینی می‌کنیم، استفاده از این واکسن بتواند باعث کنترل موج دوم ویروس کرونا شود.

بیش از 30 میلیون دوز از این واکسن کرونا در روسیه تولید می‌شود و در صورت آزمایش‌های موفق تا پایان سال، حدود 200 میلیون دوز دیگر برای سراسر جهان تولید خواهد شد. تولید گسترده این واکسن می‌تواند به متوقف کردن احتمالی موج دوم این بیماری کمک کند. تصویب تولید آن برای سایر کشورها در ماه سپتامبر پیش‌بینی ‌شده است.

او در توضیحاتش گفت: «ما انتظار داریم در اوایل ماه آگوست برنامه ارائه‌شده در مورد تولید واکسن کرونا توسط قانون‌گذاران فدراسیون روسیه تصویب شود. در آن صورت بلافاصله تولید گسترده این دارو را توسط چند شرکت داروسازی آغاز می‌کنیم. تولید گسترده این واکسن می‌تواند به متوقف کردن احتمالی موج دوم این بیماری کمک کند. تصویب تولید آن برای سایر کشورها در ماه سپتامبر پیش‌بینی‌شده است.»

دمیتریف تأکید کرد، از این واکسن کرونا بیش از 30 میلیون دوز در روسیه تولید می‌شود و در صورت آزمایش‌های موفق تا پایان سال، حدود 200 میلیون دوز دیگر برای سراسر جهان تولید خواهد شد. وی در توضیحاتش افزود: «ما در وهله اول نیازهای روسیه را پوشش خواهیم داد اما همکاری بین‌المللی عنصر مهم آزمایش‌های بالینی و توسعه هر واکسنی محسوب می شود.»

مرحله سوم آزمایش‌های بالینی واکسن روسی کرونا به‌طور خاص در خاورمیانه برنامه ریزی شده است. تولید این واکسن در سایر کشورها از طریق مشارکت با صندوق‌های مستقل پنج کشور جهان انجام خواهد شد. یکی از شرکت‌های داروسازی که با صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه همکاری می‌کند، قصد دارد واکسن دانشگاه آکسفورد را با همکاری شرکت آسترازنکا (AstraZeneca) تولید کند.

مترجم: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا