در ثبت اختراع فاصله زیادی با اهداف چشم انداز داریم

به گزارش مهر، فتح‌الله امی در اولین کنفرانس نقش حمایت از اختراعات و حقوق مالکیت فکری در رشد و توسعه ملی که امروز در دانشگاه تربیت مدرس در حال برگزاری است، گفت: انگیزه برگزاری این کنفرانس زمانی مطرح شد که در صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران این کشور به بررسی آمار ثبت پتنت در کشور پرداختیم. این بررسی ها نشان داد تعداد ثبت پتنت خیلی پایین است.وی افزود: آنچه که در سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ پیش بینی شده، این است که باید ۱۰ هزار نفر به ثبت پتنت تا پایان این چشم‌انداز بپردازند این در حالی است که ما اکنون با این رقم فاصله زیادی  داریم.به گفته امی، در حال حاضر ۱۰ سال از تدوین این سند گذشته و ما در کشور توانسته ایم کمتر از ۴۰ پتنت را به ثبت برسانیم.

رئیس پژوهشگاه هوا فضا با اظهار نگرانی از این وضعیت گفت: اگر ما خیلی خوب هم عمل کنیم این تعداد شاید تا پایان سند چشم انداز ۱۴۰۴ دو برابر شود که باز هم خیلی کم است.امی افزود: باید گامی در صدد برطرف سازی مشکلات بر سر راه ثبت پتنت در کشور برداریم.

رئیس پژوهشگاه هوا فضا در خصوص مقالات ارائه شده به اولین کنفرانس نقش حمایت از اختراعات و حقوق مالکیت فکری در رشد و توسعه ملی گفت: از ۵۶ مقاله ارائه شده به این همایش، ۲۱ مقاله پس از دو مرحله داوری تایید شدند که ۱۲ عنوان مقاله در قالب سخنرانی و ۸ مقاله در قالب پوستر ارائه می شوند.

وی افزود: در داوری مقالات از تایید آن دسته از مقالاتی که یک موضوع را در چند مقاله عرضه کرده اند، خودداری شده است و ما به مؤلفان توصیه می کنیم این گونه مقالات را در کنفرانس های بعدی ارائه نکنند چراکه این کار خلاف اخلاق علمی است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا