تجربه‌ای هوشمند در حمام خانه

امروزه اصطلاح هوشمند در تمامی اجزای زندگی ما مشاهده می‌شود و به همین دلیل نیز وقتی خبر ساخت حمام هوشمند شنیده می‌شود، بسیاری از ما چندان شگفت‌زده نخواهیم شد. در این میان شرکت کهلر که یک شرکت بسیار خوش‌نام در زمینه ساخت تجهیزات بهداشتی حمام و توالت است، این پروژه را کلید زده و نخستین حمام هوشمند جهان را طراحی کرده است.

در قلب پروژه حمام هوشمند این شرکت شاهد حضور یک آینه هوشمند هستیم که به یکی از نام‌آشناترین روش‌های هوشمند سازی در جهان مجهز است. این آینه هوشمند می‌تواند با استفاده از یک رابط صوتی به سراغ ارائه خدماتی بسیار ویژه به کاربران برود. این سیستم هوشمند صوتی، در حقیقت یک بلندگوی آلکسا است که در داخل این آینه تعبیه شده است.

دستیار هوشمند صوتی آمازون یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های صوتی هوشمند در تمامی جهان است و به همین دلیل نیز می‌توان موفقیت این پروژه را به‌واسطه محبوبیت آن قطعی دانست. این دستیار هوشمند می‌تواند امکاناتی را مانند برقراری تعامل صوتی، ارائه درخواست پخش موسیقی و غیره برای کاربران خود مهیا سازد.

قیمت این آینه نیز بسته به امکانات آن متفاوت خواهد بود. این آینه بر اساس ابعاد آن که بین 33 تا 40 اینچ است می‌تواند قیمتی بین 798 تا 1335 دلار داشته باشد. به‌این‌ترتیب می‌توان گفت که نخستین حمام هوشمند جهان، بسیار لوکس و گران‌قیمت است. بر اساس اعلان رسمی این شرکت قرار است تا نخستین نسخه‌های این محصول در ماه مارس سال جاری میلادی به بازار عرضه گردد و پیش‌فروش آن از هم‌اکنون توسط شرکت کهلر آغاز شده است.

منبع: Cnet

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا