تشدید امنیت خدمات بانکی سوییفت در سطح جهانی

سرویس خدماتی سوییفت یکی از شبکه های جهانی ارتباطی مالی برای انجام تراکنش های بین بانکی است که در طول چند سال اخیر کاربرد آن در سطح بین المللی به شدت افزایش یافته است. با این حال حملات امنیتی صورت گرفته در هفته گذشته که موجب سرقت 12 میلیون دلاری از بانک اکوادور شده بودند موجب شده است تا مسئولان سوییفت به فکر طرح یک نقشه امنیتی جدید بیفتند. البته سرقت 81 میلیون دلاری صورت گرفته از بانک بنگلادش در ماه فوریه را می توان ایجاد کننده نخستین جرقه های اعمال این رویکرد به حساب آورد.

در حالی که هر یک از کاربران سیستم سوییفت به صورت شخصی وظیفه دارند تا مسئولیت امنیت محیط خود را برعهده بگیرند، امنیت جهانی سیستم های بانکی تنها می تواند به کمک به اشتراک گذاری داده ها ممکن شود

این نقشه شامل ایجاد ساختار پایه ای برای به وجود آوردن استانداردهای بین المللی جهت مقابله با حملات سایبری است. به موجب این طرح تمام مراکزی که با سوییفت همکاری دارند موظف خواهند بود که تمامی اطلاعات مربوط به تلاش های موفق و یا ناموفق هکرها برای ورود به شبکه خود را با سوییفت در میان بگذارند.

به این ترتیب مسئولان سوییفت خواهند توانست تا پروتکل های امنیتی خود را با سرعت بیشتری تغییر داده و در برابر حملات احتمالی مقاوم سازند. در این میان گاتفرید لیبراندت به عنوان مدیر ارشد اجرایی سوییفت اقدام به انتشار یک بیانیه رسمی خطاب به تمام شرکت های طرف قرارداد با سوییفت کرده است.

متن این بیانیه به این شرح است: «در حالی که هر یک از کاربران سیستم سوییفت به صورت شخصی وظیفه دارند تا مسئولیت امنیت محیط خود را برعهده بگیرند، امنیت جهانی سیستم های بانکی تنها می تواند به کمک به اشتراک گذاری داده ها ممکن شود.»

منبع:Engadget

ترجمه:آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا