پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار کرد
جعبه ابزاری متفاوت برای طراحان کسب وکار

پارک علم و فناوری دانشگاه تهران؛ سومین نشست از سلسله نشست‌های بررسی کتاب را با همکاری انتشارات آریانا قلم روز دوشنبه ۱۶ بهمن برگزار کرد.

سومین نشست با محوریت ” از ایده به کسب وکار و ارائه جعبه ابزاری متفاوت برای طراحان کسب وکار” برنامه‌ریزی و کتاب طراحی کسب وکاری بهتر مورد بررسی قرار گرفت.

کاوه یزدی‌فرد؛ مدیر عملیات شتابدهنده آواتک از اهمیت تعریف زاویه دید برای مسائل مختلف صحبت کرد و گفت: محوریت اصلی کتاب طراحی کسب وکاری بهتر، اهمیت داشتن زاویه دید (Point of view) است، هر پروژه، محصول، شرکت، تغییر و یا ایده،‌ با زاویه دید شروع می‌شود.

وی با بیان اینکه زاویه دید ممکن است مبتنی بر واقعیات و یا مبتنی بر فرضیات باشد، تشریح کرد: نکته مهم این است که از زاویه دید برای ایجاد تغییر پایدار و حرکت به سمت هدف بهره ببریم و موضوع اصلی طراحی، یعنی استفاده از ابزار درست در جایگاه درست را اجرایی کنیم.

یزدی فرد در ادامه با اشاره به این موضوع که در ذهن طراحان، قصد و غایتی شکل می‌گیرد که بر مبنای آن جسورانه اقدام می‌کنند، توضیح داد: طراحی دارای هفت مشخصه اصلی است که شامل توجه به مشتری، اهمیت فکر و عمل به شیوه تصویری، ارتباط و تعامل با دیگران، داستان‌سرایی و به اشتراک گذاری تجارب، انجام آزمایش‌های کوچک و یادگیری از آن‌ها، پذیرش عدم قطعیت و ساده گرفتن می‌شود.

در ادامه این نشست، پنل گفت وگو با حضور علیرضا عظیمی‎‌پور تحلیلگر بازار سرمایه و کارشناس ارشد اقتصادی، کاوه یزدی‌فرد مدیر عملیات شتابدهنده آواتک و محمد گرویی؛ معاون استراتژی و سرمایه‌گذاری کارخانه نوآوری هم‌آوا برگزار شد.

در پایان به قید قرعه به سه نفر از شرکت کنندگان در رویداد جوایزی اهدا شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا