در پنل درس آموخته‌های شتابدهنده‌ها بررسی شد
سهم دولت استانداردسازی فعالیت شتابدهنده ها

در پنل درس آموخته های برنامه شتابدهی، تجربیات و چالش ها که به همت دفتر زیرساخت های زیست بوم نوآوری برگزار شد، بر اهمیت نقش دولت و انجمن شتابدهنده های نوآوری برای ریل گذاری و استانداردسازی فعالیت شتابدهنده ها در حوزه های فناوری مختلف تاکید شد.
به گزارش خبرگزاری سینا به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، پنل درس آموخته های برنامه شتابدهی، تجربیات و چالش ها، در سومین روز از نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ به همت دفتر زیرساخت های زیست بوم نوآوری معاونت علمی در محل استیج این دفتر برگزار شد.
 ایمان لطفی، کارشناس ارشد دفتر توسعه زیرساخت های زیست بوم نوآوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مهران کرمی، مدیرعامل شتابدهنده هاب اول اصفهان، مهدی محمدی بنیانگذار شتابدهنده گرین تک، محمد صادق سبحانی مدیر عامل شتابدهنده تریگ آپ و  رامین عبدی مدیرعامل شتابدهنده جاویدان از سخنرانان در این پنل بودند.
 مسأله ای که در این پنل دنبال می شد،  آسیب شناسی و بررسی راهکارهای تقویت و ارتقای برنامه های شتابدهی به عنوان جریان اصلی فعالیت شتابدهنده ها بود چرا که برنامه های شتاب دهی، استارتاپ را از مرحله ایده تا بازار هدایت می کند.  از این رو، ابعاد و زوایای رشد و ارتقای استارتاپ ها در زیست بوم نوآوری و نقش شتابدهنده ها در این زمینه مورد بررسی و کنکاش قرار گرفت.
از جمله نکاتی که در راستای مسأله پنل از سوی حاضرین ارائه شد، می توان به ضرورت توسعه ارتباط بین شتابدهنده ها و سایر اجزا و فعالان به خصوص صندوق های خطرپذیر در زیست بوم نوآوری، دوم، نقش دولت و انجمن شتابدهنده های نوآوری برای ریل گذاری و استانداردسازی فعالیت شتابدهنده ها در حوزه های فناوری مختلف و  سوم، آموزش های مناسب به استارتاپ ها و توانمندسازی آنها برای ورود به شتابدهنده مناسب اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا