فاینشنال تایمز منتشر کرد
انقلاب کسب و کار با هوش مصنوعی مولد

آرین کربلائی: هوش مصنوعی مولد، در حال ایجاد یک انقلاب یا تحول در هوشمندسازی کسب و کارها و افزایش رضایت مشتریان و ارتقای بهره‌وری است و مسیر ارائه خدمات را تغییر می‌دهد. برای بسیاری از صاحبان کسب و کار و مدیران بنگاه‌های اقتصادی آگاهی از تجربه شرکت بکو به عنوان یک تولیدکننده لوازم خانگی مهم به نظر می‌رسد. داستان بکو و حرکت به سمت استفاده از هوش مصنوعی خواندنی است.

به گزارش خبرگزاری سینا، پایگاه اینترنتی روزنامه فاینشنال تایمز در گزارش تازه اعلام کرد: از خدمات مشتری گرفته تا راه‌حل‌های خلاقانه در حال دگرگون شدن است و ادغام هوش مصنوعی مولد در بین مشاغل می‌تواند باعث موفقیت، افزایش کارایی و ایجاد ارزش شود.

هوش مصنوعی در حال حاضر قدرت تخیل را جذب و روش‌های کسب و کار سازمان‌ها را متحول کرده و با استفاده از هوش مصنوعی، شرکت‌ها می‌توانند فرآیندها را ساده‌سازی، بینش‌های جدید را باز و کارایی و بهره‌وری را ارتقا دهند.

این گزارش می‌افزاید: استفاده از پتانسیل خلاقانه هوش مصنوعی مولد همچنین می‌تواند تجارب مشتری را بازتعریف کند و به نیروی کار ابزارهایی برای تقویت موفقیت سازمانی بدهد. برآوردهای یک مطالعه اخیر منتشر شده توسط مک کنزی نشان می‌دهد: استفاده از هوش مصنوعی در عملکردهای مراقبت از مشتری می‌تواند بهره‌وری را 30 تا 45 درصد افزایش دهد.

شرکت آرچیلیک به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کالاها و لوازم خانگی اروپا که به تازگی به بکو تغییر داده، اعلام کرده که هوش مصنوعی نقشی محوری در تحول جهت متحد کردن کارکنان، عملیات و شرکا ایفا می‌کند و موقعیت این شرکت را به عنوان یک رهبر جهانی در صنعت لوازم خانگی تقویت می‌کند و باعث دیده شدن و شناخته شدن در سراسر جهان می‌شود.‌

هاکان بولغورلو، مدیرعامل بکو می‌گوید: «استقرار هوش مصنوعی در خدمات مشتری به زودی نحوه تعامل ما به عنوان سازمان با مشتریان در سراسر جهان را متحول خواهد کرد، برای مثال، چت ربات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند بهره‌وری را افزایش دهند و تحولات هوشمندی را برای کارمندان، مصرف‌کنندگان و شرکای تجاری Beko ایجاد کنند.

افزون بر اینکه نمایندگی‌های مجازی می‌توانند با استفاده از پردازش زبان طبیعی  و تجزیه و تحلیل مجموعه‌های داده عظیم برای ارائه راه‌حل‌های سریع و دقیق به مشتریان در سراسر جهان، به پرسش‌های پیچیده اما روتین مشتری رسیدگی کنند. ربات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی این شرکت هم به عنوان پایگاه‌های دانش ارزشمند عمل می‌کنند و خدمات پس از فروش، تولید گزارش، تولید بینش مشتری و تعامل با مشتری را تسهیل می‌کنند و این کار بهره وری را ساده می‌کند و کارکنان انسانی را آزاد می‌کند تا بر نیازهای ظریف‌تر تمرکز کنند.

استفاده هدفمند از نسل جدید هوش مصنوعی مهم است. چرا که علیرغم کاربردهای خلاقانه آن،زمانی که سازمانها دانش مدون در مورد چیزی و یک رویکرد سیستماتیک برای یک فرآیند استاندارد شده داشته باشند، بهترین عملکرد را دارد.

او توضیح می‌دهد:برای بهینه‌سازی وظایف و بهره‌وری شخصی، Beko کارکنان را به قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مجهز می‌کند و راه‌حل‌های هوش مصنوعی به مستندسازی، تصحیح، ترجمه و محتوای آموزشی خودکار کمک می‌کنند و همچنین ایده‌پردازی را تقویت  و به نیروی کار ما کمک می‌کنند تا وظایف را با اثربخشی بیشتری انجام دهند.

ابهام‌زدایی از هوش مصنوعی

ابهام زدایی از هوش مصنوعی یکی از راه‌هایی است که بر اساس آن، سازمان‌ها می‌توانند پیشگامان آینده آن باشند. بکو اخیراً یک برنامه آگاهی از هوش مصنوعی اکوسیستم را توسعه داده و با یک سری وبینار جهانی و جلسات آموزشی و همچنین معرفی یک مرکز دانش هوش مصنوعی تلاش دارد تا یک چارچوب مهارت مجدد یکپارچه راه‌اندازی کند تا مشارکت در توسعه اپلیکیشن‌های کم کد، اتوماسیون فرآیند روباتیک، تجزیه و تحلیل داده‌ها و هوش مصنوعی را تشویق کند.

با ایجاد قابلیت‌های داخلی و ارائه آموزش، شرکت‌ها می‌توانند از شکاف استعدادها جلوگیری کرده و ادغام با هوش مصنوعی را در بین تیم‌ها تقویت کنند. پلتفرم هوش مصنوعی Beko یک برنامه  تحت وب است که با چشم‌انداز این شرکت برای توسعه نیروی کار و فعال کردن تقویت هوش مصنوعی هماهنگ است. این با مدل‌های مختلف و پایگاه‌های دانش داخلی ادغام می‌شود و به کارمندان اجازه می‌دهد تا چت‌بات‌های خود را بدون هیچ دانش کدنویسی توسعه دهند.

با این حال، در حالی که هوش مصنوعی نوید افزایش کارایی و مهارت‌های جدید نیروی کار را می‌دهد، ادغام گسترده آن خطر جابجایی شغل را نیز به همراه دارد. خودکارسازی برخی از نقش‌ها ممکن است شکاف بین کارکردهای کم مهارت و با مهارت بالا را افزایش دهد و باعث اختلاف درآمد شود. بلغورلو می‌گوید: «این عدم تعادل نگرانی‌هایی را در مورد چالش‌های احتمالی پیش روی کسانی که ممکن است شغل‌شان را از دست بدهد، ایجاد می‌کند، اما سازمان‌های صنعتی مانند بکو به شدت به اتوماسیون متکی هستند، با وظیفه مهمی روبرو هستند که تعادل ظریف بین ارتقاء مهارت و مهارت مجدد نیروی کار خود را حفظ کنند.

فاینشنال تایمز می‌نویسد: اگر هوش مصنوعی برای همه باز باشد – و دستاوردهای بهره‌وری آن در نهایت به پلاگین‌ها و برنامه‌ها تبدیل شود – آینده رقابتی احتمالی برای هوش مصنوعی چیست؟

به گفته کیوان وکیلی، دانشیار استراتژی و کارآفرینی در مدرسه بازرگانی لندن، پاسخ احتمالاً از ترکیبی از ابزارهای هوش مصنوعی، نبوغ انسانی و درک عمیق سازمان خواهد آمد. او می‌گوید: «این چیزی است که من آن را زمینه خلاقانه راه‌حل‌های خاص می‌نامم. این چیزی است که به شما مزیت رقابتی می‌دهد، زیرا به دانش خاصی از زمینه سازمان شما نیاز دارد. این برای شما منحصر به فرد است.

پروفسور وکیلی به استفاده از هوش مصنوعی برای مدیریت موجودی اشاره می‌کند. تطبیق داده‌ها و تشخیص تصویر در زمان واقعی با کاتالوگ دیجیتالی از اجزای خاص می‌تواند سرعت و دقت برنامه‌ریزی سهام را تغییر دهد. اگرچه پیاده سازی هوش مصنوعی هزینه دارد و امنیت نیز یک عامل است، مقیا‌ پذیری و قابلیت اطمینان مزایای احتمالی هستند که می‌توانند حاشیه‌ها را افزایش دهند.

پیش‌بینی می‌شود که هوش مصنوعی به‌صورت تصاعدی به رشد خود ادامه دهد، به گونه‌ای که هنوز از آن استقبال نکرده‌ایم. با تفکر خلاقانه در حال حاضر، سازمان‌ها می‌توانند خود را کارآمدتر و چابک‌تر کنند، آماده اتخاذ تصمیمات آینده‌نگر شوند

بلغورلو به خوبی آگاه است که پذیرش هوش مصنوعی باید با حکمرانی خوب، اقدامات امنیتی و افزایش هوشیاری همراه باشد، اما می‌گوید: «این خطرات در مقایسه با کارایی‌ها و دستاوردهایی برای بشریت که از این قابلیت عصبی افزایش می‌یابد، چیزی نیستند و ما با آغوش باز از آن استقبال می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا