تصویب سند ملی معماری و شهرسازی ایرانی- اسلامی

جلسه 475 شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

به گزارش سینا از مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر بصیرنیا در خصوص مصوبات این جلسه اظهار داشت: مأموریت دستگاه­ها در اجرای سند و نقشه راه تحول آموزش و پرورش و سند ملی معماری و شهرسازی ایرانی – اسلامی؛ مورد بررسی و تصویب گرفت.

وی با اشاره به طرح موضوع نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در جلسه پیشین شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: طبق این ماده واحده که در راستای ایجاد انضباط در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نقشه راه آن پیشنهاد شده است؛ وزارت آموزش و پرورش مکلف است سند تحول بنیادین و نقشه راه آن را بر اساس برنامه‌های زمان‌بندی ‌شده اجرا کند.

دبیر شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین تصریح کرد: کلیه دستگاه‌های اجرایی موظفند بر اساس تقسیم کار ملی اجرای سند تحول و در راستای تحقق اهداف مندرج در نقشه راه سند مذکور؛ با وزارت آموزش و پرورش همکاری نمایند و از سوی دیگر؛ سازمان برنامه و بودجه کشور، بودجه و اعتبار موردنیاز برای تحقق شاخص‌های نقشه راه را هر سال متناسب با پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش در زمان مقرر تأمین می­نماید و سازمان اداری و استخدامی کشور هم بر اساس شاخص‌های اختصاصی آن سند، دستگاه‌ها را مورد ارزیابی قرار می­دهد.

وی افزود: مبنای هر گونه نظارت بر حسن اجرای  سند تحول بنیادین آموزش و پرورش توسط نهاد‌های نظارتی، شاخص‌های مندرج در نقشه راه سند خواهد بود و دستیابی به اهداف تعیین شده آن مبنای پاسخگویی وزارت آموزش و پرورش می­باشد. ستاد راهبری و نظارت تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز مأمور نظارت راهبردی بر حسن تحقق نقشه راه اجرای سند تحول آموزش و پرورش شد.

دبیر شورای معین همچنین ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص پیشینه طرح و تصویب موضوع سند ملی معماری و شهرسازی ایرانی- اسلامی به مثابه الگوی آذین سیما و منظر شهری؛ از تصویب این سند ملی در جلسه مذکور با هدف احیاء و تقویت هویت ایرانی- اسلامی در معماری شهری و ایجاد زمینه تحقق شهر و معماری متعادل بر مبنای الگوی اسلامی- ایرانی خبر داد.

دکتر بصیرنیا همچنین در خاتمه تصریح کرد: تحقق اهداف این سند مستلزم برنامه‌ریزی بلندمدت تمام ارکان مؤثر بر شهر و معماری معاصر است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا