همزمان با رویداد ملی صنایع خلاق مانوین رخ داد
امضای توافقنامه کارآفرینی و اشتغال صنایع خلاق

توافقنامه توسعه کار آفرینی و اشتغال بین ستاد توسعه فناوری های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و معاونت توسعه کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضا شد.
به گزارش خبرگزاری سینا، مسعود حسنلو، دبیر ستاد توسعه فناوری های فرهنگی و نرم در مراسم امضای این توافقنامه در رویداد ملی صنایع خلاق مانوین گفت: توافقنامه با هدف توسعه اشتغال و کار آفرینی با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی در حوزه صنایع خلاق با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضا شد.

حسنلو با تأکید بر این که سهم صنایع خلاق در اقتصاد جهانی سهمی قابل توجه و هم‌تراز ارزش افزوده حاصل از فروش نفت در دنیا است،اظهار کرد: سهم صنایع خلاق در اقتصاد ایران، کم‌تر از یک درصد (پایین‌تر از ۴ میلیارد دلار) است در حالی که در دنیا، سهم صنایع خلاق در اقتصاد ۱۰ درصد است که تا رسیدن‌ به این نقطه فاصله زیادی داریم.
وی ادامه داد: این توافقنامه نامه با هدف توسعه کارآفرینی و افزایش اشتغال در حوزه صنایع نرم و افزایش کیفیت اشتغال بین وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی وستاد توسعه فناوری های فرهنگی و نرم معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری امضا شد.
دبیر ستاد توسه فناوری های فرهنگی و نرم توضیح داد: کشور ما امروز نیاز به صنایع خلاق و توسعه آن در حوزه اشتغال دارد. با توجه به اینکه از ظرفیت انسانی بالایی در حوزه صنایع خلاق برخودار هستیم و در این راستا تکلیف و مسولیت داریم که از ظرفیت عظیم نیروی انسانی استفاده کنیم و آن را توسعه بدهیم.
حسنلو ادامه داد: کانون ملی کار آفرینان برتر با عنوان نهاد تخصصی ذیصلاح کارآفرینی در کشور با هدف ارتقای کیفیت اشتغال فعال است.
وی افزود: کانون  به عنوان  یک ظرفیت برای کمک به تحقق اشتغال دانش بنیان  اشتغال فناورانه و اشتغال فارغ التحصیلان نقش بسیار ارزنده ای در  محقق شدن این تفاهم نامه خواهد داشت.
دبیر ستاد توضیح داد: صنایع خلاق را باید توسعه بدهیم و برای توسعه با رقم ۴۰ میلیارد دلار سرو کار خواهیم داشت با توجه به اینکه  عموما مسائل  اجتماعی توسط شرکتهای صنایع خلاق قابل حل است.
حسنلو گفت : کشور ما به لحاظ دارا بودن ریشه های فرهنگی و بومی در حوزه اشتغال و صنایع فرهنگی مزیت خوبی دارد.
وی ادامه داد:  به واسطه  ظرفیت های انسانی و نیروی انسانی متخصص  که در سالهای گذشته در حوزه علوم  انسانی و هنر در کشور رشد پیدا کردند نیاز داریم که زیر ساخت های کسب و کار خلاق را  در کشور توسعه بدهیم.
حسنلو ادامه داد : بسیاری از مسائل فرهنگی را کارخانه ها و صنایع نمی توانند حل کنند در حالی با کمک صنایع خلاق می توانیم بسیاری از مسائل و مشکلات را حل کنیم و در این راستا توسعه زیر ساخت ها در حوزه هنر و علوم انسانی را در دستور کار داریم.
معاون توسعه کار آفرینی و اشتغال وزارت کار ، تعاون و رفاه اجتماعی: نیز گفت: صنایع خلاق  اثر واقعی بر حوزه اشتغال دانش بنیان دارند و توسعه کار آفرینی وایجاد اشتغال مورد حمایت این وزارتخانه است.
محمود کریمی بیرانوند در این آیین اظهار داشت: صنایع خلاق در رده بندی وزارت تعاون ، کار و  رفاه اجتماعی در رسته خدمات قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه چالش اصلی ما اشتغال فارغ التحصیلان است، بیان کرد: نرخ بیکاری فارغ التحصیلان در شروع دولت مردمی 5 تا 6 درصد بود و امروز این آمار به 3 درصد کاهش پیدا کرده  است.
معاون توسعه کار آفرینی و اشتغال وزارت کار ، تعاون و رفاه اجتماعی ادامه داد: با هم افزایی متولیان در دستگاههای علوم و فناوری ، وزارت آمورش و پرورش ومعاونت علمی و فناوری می توانیم اقدامات اثر بخشی در حوزه اشتغال فارغ التحصیلان داشته باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا