معاون اقتصادی معاونت دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری:
تبدیل سرمایه‌های فناوری‌های خلاق به دارایی سنجش‌پذیر

معاون اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری با تاکید بر ضرورت توجه به صنایع خلاق و فرهنگی گفت: رویداد مانوین در تبدیل سرمایه‌های فناوری‌های خلاق و نرم به دارایی سنجش‌پذیر و قابل اتکا موثر است.

به گزارش خبرگزاری سینا، جواد مشایخ در بازدید از رویداد مانوین  گفت: «در حوزه‌های مرتبط با صنایع خلاق و فرهنگی تلاش‌های متعددی انجام شده اما ما هیچ رویداد تجمیع‌شده‌ای در این زمینه نداشته‌ایم. رویداد مانوین، برای اولین‌بار در این زمینه برگزار شده و امیدواریم این رویدادها برای افزایش ارتباطات فرهنگی و توسعه صنایع نرم ادامه‌دار شوند.»

وی در خصوص تاثیری که صنایع خلاق روی زندگی مردم و تغییر سبک زندگی آن‌ها می‌گذارد،‌ خاطر نشان کرد: «صنایع خلاق، جنس متفاوتی با دیگر صنایع و فناوری‌ها دارد و از آن‌جا ما کشوری با تاریخ چند هزار ساله هستیم، یک سرمایه فرهنگی غنی داریم. متاسفانه ما نسبت به سرمایه‌‌‌های معنوی‌مان کم‌توجهی کرده‌ایم و تلاشمان این است که با رویدادهایی مانند مانوین، سرمایه معنوی را به دارایی سنجش‌پذیر و قابل اتکا تبدیل کنیم.»

معاون اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری درباره برنامه‌های ستاد توسعه فناوری‌های خلاق و نرم گفت: «معاونت علمی، برای برخی موضوعات ستاد تشکیل داده است. برخی از آن‌ها، توانسته‌اند سندی را در شورای انقلاب فرهنگی تصویب کنند که ستاد توسعه فناوری‌های خلاق و نرم هم یکی از ستادهایی است که سند مصوبی در شورای انقلاب فرهنگی دارد. این ستاد،‌ اهداف کمی و کیفی‌ را مدنظر قرار می‌دهد و ما سعی می‌کنیم پایبند سند باشیم و با بسیج منابع و هم‌گرایی بین دستگاهی، سهم صنایع خلاق در صادرات غیرنفتی را افزایش دهیم.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا