نخستین کاوشگر خصوصی رژیم صهیونیستی آماده شد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، سازمان غیرانتفاعی اسپیس‌آی ال رژیم صهیونیستی اعلام کرد، فضاپیمای بدون سرنشین بریشیت این رژیم روز جمعه به فضا خواهد رفت.قرار است "بریشیت" با استفاده از  موشک "فالکون ۹"(Falcon ۹) شرکت "اسپیس ایکس"(SpaceX) به فضا رود و از پایگاه فضایی کیپ کاناورال در ایالت فلوریدا به سمت ماه پرتاب شود.

زمان پرتاب کاوشگر نیز  ۵:۱۵ صبح جمعه(۸:۴۵ پنجشنبه به وقت ET) خواهد بود.رژیم صهیونیستی در ابتدا زمان انجام این پروژه را آخر دسامبر اعلام کرده بود ولی بدون ارائه هیچ‌گونه توضیحی از سوی شرکت اسپیس ایکس، انجام ماموریت به تعویق افتاد.پیش‌بینی شده این فضاپیما در تاریخ ۱۱ آوریل سال جاری روی ماه فرود آید.اگر ماموریت " بریشیت" موفقیت‌آمیز باشد، رژیم صهیونیستی صاحب چهارمین فضاپیمایی خواهد بود که روی ماه فرود می‌آید.

"موریس کاهن"( Morris Kahn) رئیس سازمان "اسپیس‌ آی ای"  اظهار کرد، ما به خود افتخار می‌کنیم که با پرتاب این کاوشگر به تاریخ خواهیم پیوست و در زمره کشورانی قرار خواهیم گرفت که این مهم را میسر کرده‌اند. تاکنون کشورهای روسیه، آمریکا و چین موفق شده‌اند که یک فضاپیما را روی ماه فرود آورند.ناسا نیز قصد دارد که تا سال ۲۰۲۴ میلادی یک فضاپیمای بدون سرنشین را روی ماه فرود آورد و در این راستا از بخش‌های خصوصی برای پیوستن به این پروژه دعوت کرد.

"صنایع هوافضای اسرائیل"(IAI) گفت: "بریشیت" سفر ۶.۵ میلیون کیلومتری خود به ماه را با حداکثر سرعت ۱۰ کیلومتر در هر ثانیه(۳۶ هزار کیلومتر در ساعت) انجام خواهد داد.

برای این پروژه هشت سال زمان صرف شده و هزینه ساخت فضاپیما، حدود ۱۰۰ میلیون دلار تخمین زده شده است. هدف از این پروژه، افزایش علاقه به فضا و علم و تشویق نسل جوان به پیگیری موضوعات علمی، فناوری، مهندسی و ریاضیات بیان شده است.

قرار است این فضاپیما، علاوه بر ثبت مراحل فرود، از محل فرود خود، عکس و فیلم تهیه کند و علاوه بر این با استفاده از یک مغناطیس‌سنج، میدان مغناطیسی ماه را اندازه‌گیری کند.

به گفته دانشمندان، عملکرد این فضاپیما به محض فرو آمدن، کاملا خودکار خواهد بود و هنگام رسیدن به مقصد، فضاپیما با سرعت صفر فرود آرامی خواهد داشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا