پژوهش‌های مشترک ایران و آلمان را مورد حمایت قرار میگیرد

 موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران (NIMAD) طی تفاهم‌نامه با وزارت فدرال آموزش و پژوهش آلمان (‌BMBF) پژوهش‌های مشترک ایران/ آلمان را در قالب طرح‌های اولیه و با مشخصات اعلام شده، مورد حمایت قرار می دهد.

این حمایت در راستای آشنایی محققان دو کشور با زیرساخت‌ها و پتانسیل‌های تحقیقاتی طرفین و نیز طراحی و توسعه پروژه‌های مشترک صورت می گیرد.

هدف کلی این فراخوان مشترک: تبادل محققان، توسعه کنسرسیوم پژوهشی، تهیه طرح‌های تحقیقاتی جامع و کاربردی کردن آنها، هماهنگی همکاری دوجانبه بین شرکای ایرانی و آلمان، تهیه و اجرای رویدادهای متقابل مانند کارگاه‌ها و یا کمپین‌های میدانی و ایجاد همکاری‌های جدید یا توسعه همکاری های شکل یافته میان شرکای ایرانی و آلمان است.

همچنین آماده‌سازی برنامه‌های کاربردی جهت توسعه همکاری در پروژه‌های تحقیقاتی مهم که قابل ارایه و دریافت حمایت مالی از برنامه‌های حمایت مالی اتحادیه اروپا (مثل H۲۰۲۰)، برنامه‌­ها و سازمان‌های حامی پژوهش کشور آلمان (مثل DFG) یا برنامه‌ها و فرصت‌های مشابه باشد، از دیگر اهداف این فراخوان است.

مدت زمان پروژه حداکثر ۲ سال است. فراخوان از اول دی‌ماه ۱۳۹۷ (۲۲ دسامبر ۲۰۱۸) آغاز شده است و متقاضیان تا ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ (۱۵ آوریل ۲۰۱۹) مهلت دارند در این فراخوان شرکت کنند.

بودجه اختصاصی این فراخوان برای محققان ایرانی رشته‌­های علوم پزشکی در مجموع سه هزار میلیون ریال اختصاص داده شده که در قالب ۱۰ گرنت ۳۰۰ میلیون ریالی به ۱۰ پروژه پژوهشی برتر اختصاص می‌­یابد.

موارد هزینه این بودجه از سوی موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران (NIMAD) اعلام شده است.

معیارهای واجد شرایط بودن:

همکاری حداقل یک محقق ایرانی و یک محقق آلمانی در پروژه مشترک پژوهشی.

محقق اصلی (PI) متقاضی از ایران باید عضو هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد (واجد پروفایل در سامانه علم‌سنجی اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی).

محقق اصلی (PI) متقاضی از آلمان باید واجد شرایط اعلام شده در فراخوان BMBF باشد.

 پروپوزال پروژه مشترک پژوهشی مطابق دستورالعمل این فراخوان تهیه و در مهلت مقرر ارسال شود. موضوع پروژه مشترک پژوهشی منطبق با موضوعات و اولویت‌­های علوم پزشکی و نظام سلامت باشد.

متقاضیان اصلی (PI) طرح‌های مصوب در سایر گرنت‌های مؤسسه (به جز گرنت سرمایه اولیه- سوئیس) در صورتی که حائز شرایط فوق باشند منعی برای ارسال درخواست در این فراخوان ندارند.

معیارهای ارزیابی شامل صلاحیت متقاضی و همکاران وی، کیفیت و نوآوری پروژه، توسعه همکاری جدید بین محققان ایرانی و آلمانی (از اهمیت زیادی در زمینه این فراخوان دارا است)، کیفیت همکاری پیشنهادی، مشارکت محققان جوان، قابلیت استفاده از نتایج مورد انتظار، تناسب و ضرورت بودجه مورد نیاز است.

متقاضیان باید با مراجعه به وب­سایت rms.nimad.ac.ir (گزینه پژوهشگران) و تکمیل فرم آن­لاین و ارسال پروپوزال جهت فراخوان مشترک NIMAD-BMBF اقدام کنند. این فراخوان فاقد فرم جهت نگارش پروپوزال است و پروپوزال باید طبق دستورالعمل این فراخوان برای NIMAD و BMBF به طور جداگانه ارسال شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا