معايب قابليت جديد رانندگی با چرخهاي پنچر

پنچر شدن خودرو یکی از موارد مرسوم در رانندگی محسوب می‌شود. بسیاری از ما تجربه روبرو شدن با لاستیک پنچر را داشته‌ایم و در این شرایط به کنار جاده رفته و اقدام به تعویض چرخ خودرو می‌کنیم. با این شرایط شرکت‌های تولید لاستیک به راهکارهای متنوعی برای رفع این دردسر روی آورده‌اند که یکی از آن‌ها، چرخ‌های دارای قابلیت رانندگی در هنگام پنچری است.

این چرخ‌ها دیواره‌هایی ضخیم دارند و حتی وقتی‌که از باد خالی می‌شوند نیز می‌توان با آن‌ها رانندگی کرد. با این وجود تجربه ثابت کرده است که نباید چندان بر روی این ابزارها حساب باز کرد و معایب آن‌ها بسیار زیاد هستند. مهم‌ترین مواردی که می‌توانند موجب شوند از این چرخ‌ها استفاده نکنیم، به‌قدری مهم هستند که شاید به پایان چرخه تولید آن‌ها منتهی شوند.

نخستین مورد، قیمت است. هر چرخ دارای قابلیت حرکت پس از پنچر شدن، رقم 450 دلار هزینه به همراه دارد که رقمی بسیار سنگین به‌حساب می‌آید. علاوه بر این نیز این چرخ‌ها به‌هیچ‌عنوان قابل تعمیر نیستند. این امر به این معنی است که شما پس از هر مشکلی باید به فکر استفاده از ضمانت یا خرید یک چرخ جدید باشید.

البته ضمانت این چرخ‌ها نیز بسیار سخت‌گیرانه است و به همین دلیل نیز نمی‌توان در بسیاری از موارد شاهد تأمین نسخه جایگزین توسط سازنده بود. این چرخ‌ها می‌توانند تا سرعت 80 کیلومتر بر ساعت حرکت را به همراه بیاورند ولی در عمل رانندگی با سرعت بیش از 40-50 کیلومتر با آن‌ها به علت کشیده شدن خودرو به سمت راست یا چپ، بسیار خطرناک است.

همچنین با این لاستیک‌ها می‌توان تنها 27 کیلومتر حرکت کرد که برای سفرهای بین‌شهری در مسیرهای کویری عملا بی‌فایده است. دیگر مشکل بزرگ این است که این چرخ‌ها روی کمتر ماشینی سوار می‌شوند و به همین دلیل نیز لاستیک‌فروشی‌های کمی آن‌ها را عرضه می‌کنند.

مشکلات دیگر این چرخ‌ها را می‌توان کاهش کنترل روی خودرو، افزایش چشمگیر صدای حرکت ماشین و دشوار شدن تعویض دانست که همگی می‌توانند انگیزه‌هایی برای فراموش کردن این چرخ‌ها باشند.

منبع: Cnet

ترجمه: احمد محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا