قارچ خوراکی دارویی شاه صدف در مشهد تولید شد

به گزارش سیناپرس به نقل از جهاد دانشگاهی خراسان رضوی، جواد جانپور، عضو هیات علمی گروه پژوهشی زیست فناوری قارچهای صنعتی سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی گفت: فرایند اجرایی تولید قارچ خوراکی دارویی ارینجی از تابستان پارسال با اختصاص بودجه و حمایت جهاد دانشگاهی این استان آغاز و خرداد امسال تولید آن در مقیاس صنعتی بهره‌برداری شد.

وی پیش‌بینی کرد به زودی در هر ماه یک تن قارچ خوراکی دارویی در این مرکز تولید و به بازار عرضه شود و مهمترین مزیت قارچ خوراکی دارویی ارینجی را نسبت به قارچهای دکمه ای افزایش ماندگاری و خواص دارویی آن برشمرد.

عضو هیات علمی گروه پژوهشی زیست فناوری قارچهای صنعتی سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی ادامه داد: قارچ ارینجی با مقدار قابل توجه کربوهیدراتهای غیرذخیره‌ای (فیبردار)، ویتامینها و مواد معدنی همراه با مقدار کالری کم، میز ناچیز قند و فقدان نشاسته مناسب یک رژیم غذایی سالم است.

وی گفت: این قارچ خوراکی دارویی ارینجی همچنین مقوم سیستم ایمنی، بهبوددهنده سلامت استخوان و دستگاه گوارش، دارای خواص ضد سرطانی، ضدویروسی و نیز کاهنده چربی است. قارچ ارینجی حاوی هشت نوع استرول مختلف است که در فیزیولوژی و سوخت و ساز بدن نقش مهمی ایفا می کند.

او افزود: بخاطر آهن موجود در قارچ ارینجی هموگلوبین خون افزایش یافته و مصرف این قارچ برای افراد مبتلا به کم خونی نیز بسیار مناسب است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا