تمایز پارک آبی شیراز نسبت به فضاهای تفریحی در کشور

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز بیان داشت: پارک‌های آبی در کشور متداول هستند، اما تمایز پارک بزرگ آبی شیراز در سطح کشور، در به‌کارگیری، طراحی و تنوع بازی‌ها است که این پروژه تیرماه سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش سینا پرس فارس، محمد امین در حاشیه سومین بازدید از روند اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی بزرگ‌مقیاس شهرداری این کلان‌شهر گفت: پروژه پارک آبی شیراز به علت ابعاد و زیربنا، به‌عنوان بزرگ‌ترین پارک آبی کشور معرفی خواهد شد.

امین با توجه به توقف بیش از یک سال این پروژه افزود: در سال‌های گذشته عملیات کلنگ زنی به زمین زده‌شده بود که با ایجاد اصلاحیه‌ها بعد از یک سال و نیم توقف پروژه، اکنون با همکاری شرکت شمس عمران پروژه پارک آبی بزرگ شیراز، شروع بکار شده است.

وی گفت: پارک‌های آبی در کشور متداول هستند، اما تمایز پارک بزرگ آبی شیراز در سطح کشور، در به‌کارگیری، طراحی و تنوع بازی‌ها است که این پروژه تیرماه سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز بیان کرد: پارک آبی بزرگ شیراز در زمینی به متراژ پنج هکتار و با زیر بنا ۶۰ هزار متر مربع با مشارکت شهرداری و شرکت شمس عمران احداث می‌شود که سهم شهرداری در این پروژه هزار میلیارد تومان است.

امین عنوان کرد: پارک آبی شیراز در بهمن سال ۹۹ کلنگ‌زنی شد و در این پروژه تفریحی گردشگری ۱۴ سرسره، استخر ۱۰۰۰ نفری، استخر موج‌ساز ۵۰۰ نفری، استخر کودکان ۲۰۰ نفری و رودخانه تفریحی به طول ۲۰۰ متر طراحی شده است.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این بازدید گفت: سنت خوبی در شهرداری شیراز از چند هفته گذشته اتفاق افتاده و آن‌هم بازدید شبانه از پروژه‌های در حال احداث شهرداری است که در آن نشان می‌دهيم بازرسی می‌کنیم و نشان می‌دهیم تیم مدیریت شهری متشکل از شورا و شهرداری به دنبال خدمات‌رسانی به مردم در کوتاه‌ترین زمان ممکن است که شب و روز نمی‌شناسد.

علیرضا اسکندری ادامه داد: وجه تمایز این پروژه‌ها علاوه بر اینکه به افزایش زیرساخت‌های گردشگری کمک می‌کند این است که شهرداری با طرف سرمایه‌گذار وارد مذاکره شده و خود نیز مشارکت دارد که می‌تواند به‌سلامت، شورونشاط اجتماعی و انضباط شهری کمک کند.

وی یادآور شد: تکلیف ۱۵ هزار میلیارد تومان که برای اولین بار با ۵ پروژه هدف گردشگری در سال ۱۴۰۱ محقق شد و سال ۱۴۰۲ هم تکلیف را ۲۰ هزار میلیارد گذاشتیم که تا پایان مردادماه این موضوع هم محقق می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا