خلق، توسعه و تعمیق فناوری در ورزش با المپیاد ورزش‌های فناورانه

رئیس سازمان امور دانشجویان کشور گفت: هدف ما این است تا با برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی به خلق، توسعه و تعمیق فناوری در ورزش کمک کنیم.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی وزارت علوم به نقل از فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، مجمع عمومی سالانه فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی با حضور هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات  فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان، مهین فرهادی زاد نائب رئیس کمیته ملی المپیک، محمد رسول خدادادی سرپرست فدارسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی و دیگر اعضای مجمع به میزبانی سازمان امور دانشجویان برگزار شد.

داداش‌پور با بیان اینکه مجمع محفلی برای ارائه دیدگاه‌های متفاوت است و هر کدام از اعضا می‌توانند نظرات خود را اعلام کنند، گفت: سازمان امور دانشجویان به حوزه ورزش توجه ویژه دارد و همواره به اداره کل تربیت بدنی و فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی کمک کرده است تا بتواند شرایط بهتری را برای دانشجویان ایجاد کند.

رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه امیدوارم اتفاقات خوبی در حوزه ورزش دانشگاهی رخ دهد، اظهار کرد: ما باید بتوانیم به ورزش دختران در دانشگاه‌های کشور توجه بیشتری داشته باشیم زیرا معتقدیم فارغ از جنسیت همه نیاز به ورزش دارند و دختران سرزمین ما به دلیل توانمندی‌های که در عرصه‌های مختلف دارند، استحقاق این توجه ویژه را دارند.

معاون وزیر علوم با اشاره به اینکه سعی کرده‌ایم لیگ دانشگاهی را فعال کنیم زیرا لیگ پیش از این در فضای کشور وجود داشت اما در فضای دانشگاه تقریبا وجود نداشته است؛ تصریح کرد: سال  گذشته 3 لیگ دانشگاهی را فعال کرده‌ایم و امسال 7 لیگ دیگر را فعال خواهیم ساخت این به معنای توجه بیشتر به حوزه لیگ‌های دانشگاهی است.

وی ادامه داد: بنده معتقد هستم به هر میزان به  لیگ‌های دانش‌آموزی و دانشجویی توجه داشته باشیم، بنیان‌های ورزش در کل کشور تقویت خواهد شد.

داداش‌پور خبر داد: ورزش قهرمانی و همگانی را برگزار و المپیاد ورزش‌های بومی و محلی را احیا خواهیم کرد تا بخشی از ورزش‌های بومی محلی خود را در چهارچوب اهداف ملی خود  قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه المپیاد جدیدی را با عنوان المپیاد ورزش های فناورانه دانشجویی راه اندازی کرده ایم؛ اظهار کرد: این المپیاد در سه حوزه ورزش‌های دیجیتال و فیجیتال، رباتیک، فناوری و نوآوری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هدف این است که برای اوقات فراغت دانشجویان به نحو مطلوب برنامه‌ریزی داشته باشیم؛ خاطرنشان کرد: فناوری در حوزه ورزش مغفول مانده است. توجه ما این است تا به خلق، توسعه و تعمیق فناوری در ورزش کمک کنیم. بر اساس آمار 34 میلیون نفر از افراد جامعه به بازی‌های دیجیتال می‌پردازند و این نشان می‌دهد که ما از حوزه فناوری در این بخش غفلت کرده‌ایم. بنابراین برگزاری این المپیاد فرصت بی‌نظیری است تا از این ظرفیت استفاده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا