اجرای 1025 عنوان ویژه برنامه هفته بسیج سازندگی در فارس

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس گفت: اجرای بیش از 1025 ویژه برنامه در هفته بسیج سازندگی این استان از ۱۵ تا ۲۱ اردیبهشت ماه جاری هدف گذاری شده است.

به گزارش سینا پرس فارس، علی اکبر طحان امروز، 13 اردیبهشت ماه در نشست خبری ویژه هفته بسیج سازندگی با خبرنگاران، بیان داشت: بعد از اینکه وزارت جهاد سازندگی منحل و با وزارت کشاورزی ادغام شد، رهبر معظم انقلاب فرمان تشکیل سازمان بسیج سازندگی را دادند که تاکنون با توفیقات خوبی همراه بوده است.

طحان در ادامه به تشریح اقدامات این سازمان پرداخت و گفت: در طرح محرومیت زدایی روستاهای دارای تنش آبی استان، سال گذشته ۳۷۲ روستا هدف گذاری و با همت گروه‌های جهادی بسیج سازندگی و مشارکت دستگاه های اجرایی، این روستاها از آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.

رییس سازمان بسیج سازندگی فارس اضافه کرد: در همین راستا، بر اساس برنامه چشم انداز سه ساله، آبرسانی به ۴۱۲ روستای دیگر نیز در دستور کار گروه های جهادی قرار گرفته است.

او با این توضیح که سال گذشته ساخت بیش از ۲ هزار مسکن ویژه محرومان با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هدف گذاری شد، اظهار داشت: تاکنون 557 مسکن توسط گروه های بسیج سازندگی تحویل مردم شده است.

به گفته طحان؛ عملیات لایروبی ۶۰۰ رشته قنات، احداث ۵ هزار کیلومتر کانال‌ سیمانی آبرسانی کشاورزی، مرمت ۸۰۰ واحد مسکونی، آسفالت 2 میلیون و 70 هزار متر از راههای روستایی به ارزش 304 میلیارد تومان، اهدای 3 هزار و 383 سری جهیزیه به به زوج‌های کم برخوردار نیز به همت گروه‌های جهادی استان انجام شده است.

او خاطرنشان کرد: در ایام نوروز، ۷۶۴ گروه جهادی در ۸ عرصه عمرانی، بهداشت و درمان، فرهنگی و تربیتی، کمک مومنانه، آموزشی و تحصیلی، کشاورزی، دامپزشکی، آسیب های اجتماعی، مشاوره، اشتغال و اقتصاد به مردم خدمت رسانی کردند.

طحان، شعار امسال هفته بسیج سازندگی را “همه با هم، بسیج خدمت‌رسانی” عنوان کرد و افزود: اجرای بیش از 1025 ویژه برنامه که 245 عنوان برنامه به پروژه‌های محرومیت‌زدایی، 147 عنوان مربوط به اقتصاد و اشتغال، 558 عنوان برنامه در ‌موضوع خدمت‌رسانی جریان جهادی و 75 عنوان برنامه کمک‌های مومنانه می باشد، از مهمترین برنامه‌های هفته بسیج سازندگی در فارس است.

او با بیان اینکه بسیج سازندگی فارس، 5200 گروه جهادی را در سطح استان هدایت و راهبری می کند، ادامه داد: در واقع این مردم هستند که در قالب گروه‌های جهادی به دولت کمک می کنند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس همچنین از کاشت یک‌میلیون اصله نهال در دو ماه با کمترین امکانات در بیابان‌های استان از دیگر خدمات این سازمان برشمرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا