جذب سرمايه گذار در شهرك هاو نواحي صنعتي در فارس

مدير عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به مزیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی استان، اظهار داشت: هم اكنون در 63شهرک و ناحیه صنعتی و منطقه ويژه اقتصادي كازرون با فراهم بودن زیرساخت‌ها، آماده سرمایه‌گذاری و استقرار واحدهای صنعتی است.

سيد مسعود عظيمي امروز، 12 اردیبهشت ماه در غرفه استان فارس در ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران (اکسپو 2024) بیان داشت: شهرک‌های صنعتی مهم‌ترین زیرساخت استقرار واحدهای صنعتی و جذب سرمایه‌گذاری است و در این زمینه با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های قانونی از سرمایه‌گذاران حمایت می‌شود.

وي با اشاره به ظرفيت هاي ويژه و منحصر به فرد استان فارس براي جذب سرمايه گذاران در بخش هاي توليدي و صنعتي افزود: تعادل و توازن بخشی در ایجاد و توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی در مناطق مختلف استان با هدف توزیع اشتغال و جذب سرمايه گذار در همه مناطق استان در اولویت این شرکت قرارگرفته و هم اکنون تمام شهرستانهای استان دارای شهرک یا ناحیه صنعتی هستند تا فرآيند جذب سرمايه گذار صنعتي در تمام نقاط استان هموار شود.

مدير عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اضافه کرد: استقرار واحدهای صنعتی در شهرکهای صنعتی به دلیل فراهم بودن امکانات و زیرساختها، عدم نیاز به دریافت مجوزهای جداگانه از سازمانها برای استقرار واحد صنعتی، مستثنی بودن از قانون شهرداریها معافیتهای مالیاتی و امکان ارائه حمایتها و کمکهای فنی و اعتباری تسهیلات بانکی و سایر مزایای دیگر، از توجیه فنی و اقتصادی بیشتری برخوردار است.

وی در ادامه با بیان اینکه برای جانمایی و تعیین مکان شهرکها و نواحی صنعتی مراحل مختلف كارشناسي ،فني ، ارزیابی و امکان سنجی انجام می شود، گفت: شرکت شهرکهای صنعتی برای ایجاد زیرساختها و اجرای طرحهای متعدد عمرانی نظیر جاده دسترس، خیابان کشی و جدول گذاری، عملیات تسطیح، اجرای شبکه های آب، برق، گاز و مخابرات و فاضلاب هزینه های زیادی را انجام می دهد بنابراین استقرار واحدهای تولیدی صنعتی ، باتوجه به این موارد اقتصادی و به صرفه است.

وي افزود: تاكنون 7670 قرارداد در شهرك ها و نواحي صنعتي استان با متقاضيان منعقدشده است.

مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس در ادامه با بيان اينكه امسال و در راستاي تحقق جهش توليد خدمات متنوع حمايتي از صنايع كوچك در 20محور ارائه مي شود، توجه به زنجيره ارزش را از رويكردهاي اصلي اين شركت اعلام كرد و گفت: امسال برنامه ويژه اي در بخش خوشه هاي صنعتي و كسب و كار و كنسرسيوم هاي صادراتي اجرا مي شود.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس با بيان اينكه خوشه های صنعتی، يكي از پیش شرط هاي دستیابی به جهش تولید است گفت: امسال در راستاي توجه به زنجيره ارزش ،خوشه صنعتي سنگ ني ريز در استان اجرايي مي شود و علاوه بر آن كنسرسيوم هاي صادراتي انجير استهبان و محصولات پروتئيني فارس نيز راه اندازي خواهد شد .

وي با بيان اينكه توسعه خوشه های صنعتی نقش محوری و بارزی در سیاست های اقتصادی و صنعتی ایفا می کند، گفت: شركت شهرك هاي صنعتي فارس تاكنون خوشه هاي گلاب و عرقيات ميمند، سنگ شمال، ترشيجات شوريجات و رب گوجه، خرما، فرش دستباف و گياهان دارويي را اجرايي و به مرحله توسعه يافتگي رسانده و خوشه مسقطي لار نيز در حال اجراي مراحل توسعه خوشه اي است.

عظيمي گفت: خوشه گیاهان دارویی فارس كه با توجه به مزيت هاي استان در بخش گياهان دارويي تشكيل شد سال گذشته در بین خوشه های صنعتی و کسب وکار کشور موفق به کسب عنوان برتر شد.

ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران (اکسپو2024) بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد تجاری در راستای نمایش توانمندی‌های صادراتی با بازارهای بین‌المللی است كه به مدت 5روز در محل نمايشگاه هاي بين المللي تهران برگزارشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا