مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس خبر داد:
تشکیل قرارگاه هویت بخشی مضاعف و تکریم مقام معلم در فارس

مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس از تشکیل قرارگاه هویت بخشی مضاعف و تکریم مقام معلم در این استان خبر داد و گفت: هدف از این قرارگاه که برای اولین بار در کشور پایه گذاری شده است، تکریم مقام و منزلت معلم نه تنها در یک روز، بلکه در تمام ایام سال است.

به گزارش سینا پرس فارس، فرشید قاسمی امروز، 11 اردیبهشت ماه در نشست ویژه نکوداشت مقام معلم به ارائه توضیحاتی پیرامون نحوه انتخاب معلم نمونه پرداخت و گفت: فرایند انتخاب معلمان نمونه در استان از بهمن ماه ۱۴۰۲ و با ارزیابی اولیه ۸۷۰۰ نفر در استان آغاز شد. در این ارزیابی، ۵۴٠ داور در قالب تیم‌های سه‌نفره، مدارک معلمان و نظر سنجی ۴۲ هزار و پانصد دانش آموزان را مورد توجه قرار دادند و ۱۷۷ نفر به عنوان معلمان نمونه منطقه‌ای معرفی شدند.

قاسمی در ادامه با بیان اینکه طی رقابت ۴ روزه با حضور ۱۵ داور، ۹ نفر از آن‌ها به مرحله کشوری راه یافتند، اضافه کرد: همچنین برای اولین بار، گروه کیفیت‌بخشی به مدارس از جمله مدیران، معاونان و مشاوران مدرسه نیز ارزیابی شدند و ۴۵۶ نفر به مرحله منطقه‌ای رفتند که از بین آن‌ها، ۳۰ نفر برگزیده استانی و ۵ نفر به مرحله کشوری رفتند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس گفت: از میان ۱۵ معلم برتر کشوری، فاطمه زارع از ناحیه ۲ آموزش پرورش دوره متوسطه دوم از استان فارس بود که از سوی وزارتخانه انتخاب شد که حاکی از نقش برجسته معلمان استان فارس در پیشبرد آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های متنوعی برای هفته معلم در نظر گرفته شده است، از تشکیل قرارگاه “هویت افزایی مضاعف تکریم مقام معلم” در استان خبر داد و گفت: هدف از ایجاد این قرارگاه این است که تکریم معلمان تنها به یک روز بسنده نشود، بلکه این امر مقدس در تمام سال پیگیری خواهد شد که مدیران ارشد استانی مثل شهردار، فرمانده سپاه فجر، نماینده ولی فقیه، مسئول بسیج فرهنگیان و ریاست دانشگاه شیراز، اعضای اصلی این قرارگاه هستند.

قاسمی اضافه کرد: یکی از مصوبات این قرارگاه آن است که مدیران کل و روسای دستگاه‌های اجرایی با حضور در مدارسی که در آن تحصیل می کردند، تکریم معلمان را به صورت ویژه انجام دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: مقرر شده است تا دستگاه‌های اجرایی استان در طول ایام سال یک روز در ماه را برای حل و فصل مشکلات معلمان مراجعه کننده به آن دستگاه اختصاص بدهند.

او تصریح کرد: همچنین، نشست مشترک مدیران مناطق 64 گانه آموزش و پرورش با فرماندهان سپاه استان نیز برگزار و مقرر شد تا تمامی امکانات سپاه برای تکریم معلمان در اختیار آموزش و پرورش استان قرار گیرد.

صعود به قله بل اقلید با حضور بیش از ۳٠٠ معلم، تجلیل از معلمان ایثارگر و پیشکسوتان در استان فارس زیر چتر شعار «ایران قوی در سایه مدرسه قوی» بخشی دیگر از برنامه های ویژه هفته نکوداشت مقام معلم بود که قاسمی به آن اشاره کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس، از شکل گیری ۴ کارگروه معلم محور برای اولین بار در استان خبر داد و گفت: تاکنون ۱۲ هزار و پانصد معلم به عضویت در این کارگروه‌ها درآمده‌اند.

او خاطر نشان کرد: امسال مقرر شد که علاوه بر انتخاب معلم نمونه، معلم الگو نیز انتخاب شود و ۸۰ معلم تحت عنوان معلمان الگو در استان فارس انتخاب شدند.

این مقام مسئول در خاتمه یادآور شد: برگزاری دو همایش علمی ویژه معلمان به منظور افزایش اثربخشی در زمینه علمی و فناورانه نیز برنامه‌ریزی شده است.

گزارش: فتانه حق پرست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا